Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Joelholgersson
#1564781
Hej,

Jag har problem med min Volvo, Köpte min s70 som projektbil. Servodamaskerna var paj på den så bytte dessa, först använde jag buntband för att spänna fast damasken vid det inre fästet. Det funkade inte och läckte olja, så satte på slangklämmor. Ni vet sån kan skruvar åt med platt skruvmejsel och man kan dra åt med hylsa. På vänster sida har jag inte sätt något läckage, däremot på höger sida läcker det. jag har testat att göra om arbetet och se om det blev skillnad vilket det inte blev. Ser också ut som om oljan kommer från damasken, hitter inte oljefläckar någon annan.

Hur hade ni gjort i denna situationen?
av Ulf965
#1564791
Det är problematiskt med läckande styrservo. I och med att det endast läcker på höger sida kan det räcka med att byta packbox där. Här har Dieselpacko en fin video
där han byter samtliga tätningar i en styrservo till 940. Tror inte det är någon större skillnad på s70 och 940 vad gäller styrservo. Du måste veta vilket fabrikat och delnummer det är på styrservon innan du kan köpa delar. En annan enklare variant är att byta hela styrservon till ny eller begagnad som är tät.
av vrmlnd
#1564899
Damasken ska inte täta, utan bara hålla smuts borta, det är en packbox innanför som läcker. Finns olika sätt att lösa det beroende på hur seriös man är.

Ta isär igen och kolla. Något ser "[…]

Bytt bakfjädrar på min XC60, enkelt.

Har läst tråd på annan Volvo, det[…]

Jag tror jag har fattat hur det fungerar, ni f&ar[…]