Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Abbe20
#1562985
Hej!

Har en Volvo v70 2002 model som beter sig konstig. Tänkte kolla med er om ni vet något eller det hänt er.

Det är så att när jag kör bilen om jag inte gasar ständigt kommer motorn börja låta lite annorlunda (som att den är i tomgång men högre ljud) och inte reagera på gas pedal såvida jag inte vrider nyckeln snabbt ner och upp. Jag vrider nyckeln halva vägen (inte stänger av motorn) och sedan upp snabbt för att kunna få bilen accelera. Detta brukar inte hända på motorvägen förmodligen för att på motorvägen håller vi foten på gasen alltid. Det händer mer inom stad, vid stopp, parkera, svänga osv.

Jag tagit till mekaniker och får svar att det är svårt att förstå det och en elektriker måste kika. Det kan ändå bli svårt att avgöra även med elektriker.
#1563494
Tack ska titta närmare på videon och försöka fixa det. När det händer så motorn är på och den låter men jag gasar och den reagerar inte. När jag stannar t.ex vid ljuset dör den helt men när bilen rullar då kan den hamna i den situationen att gasen reagerar inte alls. Jag gasar men motorn bara låter som vanlig utan att reagera något alls. Kanske kan slänga dn video om det är möjlig.
Nytt avgasrör B234F

Var på Biltema och lämnade tillbaka all[…]

Överhettad passat b5

Du säger att du "kollade kylarvattnet&qu[…]

@lennarte , @Perra83 , Att det gör s&ari[…]

Hej! Jag köpte en v70n 2,4d från 07 ida[…]