Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lövet
#1555437
Jag har monterat exakt sådana där på min gamla V70. Sålde dock bilen 6 månader senare men hade i alla fall 0 problem med dem under tiden.
Användarvisningsbild
av MarcusJ
#1555528
Får väl bli såna då, har iofs planerat att behålla bilen betydligt längre än ett halvår till... :-)
av equium
#1556595
Blev det kompletta från geparts? Tror det är samma märke som Vparts och skruvat säljer, dvs ProParts och dom är ju inte direkt kända för att ha högsta kvalitet på sina delar. Behöver själv även köpa nya till min S70 och att köpa kompletta känns smidigt.
Användarvisningsbild
av MarcusJ
#1556617
equium skrev: sön 01 okt 2023, 22:08 Blev det kompletta från geparts? Tror det är samma märke som Vparts och skruvat säljer, dvs ProParts och dom är ju inte direkt kända för att ha högsta kvalitet på sina delar. Behöver själv även köpa nya till min S70 och att köpa kompletta känns smidigt.
Har inte köpt några än. Är ingen panik och jag behövde prioritera om, plånboken har blivit ömkligt tunn senaste månaden. Får bli längre fram, antagligen till våren istället. Ska försöka få tummen ur och byta fjädrarna bak så snart som möjligt istället.

Om det är samma skit som ProParts vete katten om jag bryr mig om att byta fjäderbenen innan besiktningen säger ifrån, bytte till nya dämpare och övre fästen bak för ett par veckor sedan. Fick dem gratis av en kompis, köpta från Vparts, och de knarrar redan när man kör över gupp och farthinder. Får väl budgetera för Lemförder-fästen och Bilstein-dämpare till våren istället.
av GerthEngelholm
#1570596
Hej; Vi monterar våra fjäderben själva, de har inget att göra med de företag ni nämner. Vi tar fram exakta egenskaperna/vikterna på bilen och väljer delar manuellt som sedan monteras.
Vi säljer ca 2000 Volvoben/år, jag har hållit på i 41 år nu, byggde bl.a. chassikomponenter och växellådor åt Magnum Racing/Volvo Fabriksteam Grp A ( TWR) har hyfa koll på vad vi gör.
Bra pris beror på egna produktioner i stora volymer utan mellanhänder, inget annat. Jag beställde just 1800 bakfjädrar till V70NN
Användarvisningsbild
av MarcusJ
#1570685
Tack för informationen!
Det är värdefullt.

Heltäckningsmatta

Jag uppfattar att frågan rör att starta[…]

Hallå! Om jag har förstått saken[…]

Bokat tid för service, fick påminnelse […]