Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av uno83
#92698
Har precis köpt en S70 2.5T, -98. Knapparna på insidan av förardörren för att öppna bagagelucka och tanklock fungerar ej. Det verkar vara någor med själva knapparna, för bagageluckan öppnas när jag använder knappen på fjärrkontrollen, så det är inte fel på den motorn i alla fall. Är det någon som känner igen felet och vet hur man fixar det? Eller blir det bara till att plocka ner dörrsidan och börja mäta?

Dessutom är fönsterhissen för höger bakdörr ur funktion, funkar varken med knappen i förardörren eller knappen i bakdörren. Inget hörs heller när man trycker på knappen. Är det motorn som gett upp då?
av Kena
#92700
Har du köpt privat är det bara du tar dej en snabbkurs på mätinstrument och sedan demonterar och mäter dej fram var du har fel. Ang fönstret kanske du har kabelbrott i dörrgångjärnet men det brukar det oftast bli på dörrarna fram eftersom de används mest.
Användarvisningsbild
av #27
#92772
Jag har varit med om att c-lås knappen på höger framdörr har kommit i fel läge så att inte tanklocket har funkat så prova med att trycka lite fram och tillbaka på den och se..
Användarvisningsbild
av uno83
#92835
Det hjälpte tyvärr inte :(
Upptäckte även att man inte kan hissa upp höger framruta med knappen i den dörren, man kan bara hissa ner. För att hissa upp måste jag använda knappen i förardörren. Det är ju inget jätteproblem, men lite störande. Det som jag helst skulle vilja fixa är ju tanklocksöppnaren. Ser ju fult ut när tanklocket är lite öppet hela tiden.
Användarvisningsbild
av mrgrannie
#95312
Hej!

Knappen till förarsidans fönsterhiss packade ihop på min S70. Jag lyckades få upp rutan tack vare en hygglig kille på Rejmes reservdelsavdelning som lånade mig en ny "knappsats". (Man måste byta hela rasket, inte enskilld knapp). Jag körde utan knappsatsen monterad i vintras, för att förebygga att frugan hissade ner rutan när det var
-10grader ute, samtidigt som jag jagade en begagnad. Då upptäckte jag att knapparna för baklucka & tanklock inte fungerade. De verkar vara kopplade ihop med knappsatsen för elhissar/backpeglar etc.

//Granlund
Användarvisningsbild
av uno83
#95683
OK. För mig så funkar knapparna för fönsterhissar och backspeglar perfekt, är bara tanklock och baklucka som inte funkar.

Kolla så knacksensorn sitter ordentligt fast[…]

Det skall funka utan problem, om någon fr&ar[…]

Nu är P-sensorerna på plats. Blev en sa[…]

Felsökning AC V70 MY15

Hyfsat vanligt att reglerventilen på kompres[…]