Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av manor
#1322809
Lucif3r skrev:Det är mer eller mindre standard att kylarna läcker lite i gavlarna mellan plasten och cellerna. Så länge det inte blir stora pölar efter bilen varit parkerad en dag eller så, så är det inte super-akut att byta ut kylaren.
Min kylare läcker några droppar i veckan, och har gjort så sen jag köpte den 2012, har varken blivit värre eller bättre(och då har min dessutom nästan kokat ett par gånger då kylfläkten inte fungerade som den skulle, upptäckte jag i trafikstockning en het sommardag). Så även en lite läckande kylare kan ha många år kvar på nacken.

Givetvis är en helt tät kylare att föredra, men dom är ju inte riktigt gratis heller.
Ja, det är inte något egentligt problem än. Jag tror att jag fyllt på cirka 0,5 liter på ett år, efter att varningslampan blinkat till när den stått still vid en stoppskylt där vägen lutar en del.
Det är väl mer att man vet att det är något, och att problem tenderar att bli värre med tiden. Om din har hållit ihop sedan 2012 så kanske även jag kan ha tur :). Får även du pytsa i en skvätt kylarvätska någon gång per år?
Överhettad passat b5

Dom flesta motorer har ju en normal drifttemp pend[…]

Associationsleken, är ni med? ;-P

Fireline (Fisklina)

Fyllt tanken på Ingo som har nedsatt pris i […]

Bilen går normalt annars? Du får g&ari[…]