Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Klampie
#1302697
Hej tog idag loss mina fjäderben för att köra i coils, dock nu när jag satt ihop allt igen så har jag inget driv å de låter förjävlig när jag har en växel i. Vad kan jag göra för att fixa de? Lästa att nån annan försökt slå in ET igen men de va föejäves. :sick:
av kebabpizza
#1302718
Minst en drivknut har delat på sig, lätt hänt om man är lite oförsiktig, för de tål inte att man drar i dom alltför hårt.
Det går att pilla ihop en knut igen men då krävs lite envishet och en hel del fett.
av Klampie
#1303024
kebabpizza skrev: sön 03 mar 2019, 20:50 Minst en drivknut har delat på sig, lätt hänt om man är lite oförsiktig, för de tål inte att man drar i dom alltför hårt.
Det går att pilla ihop en knut igen men då krävs lite envishet och en hel del fett.
Det var min drivknut som hade hoppat ut, fyf*n va jobbig den va å få på plats igen, har däremot 1 mindre kula i lagret just nu då en av dom hade ett ganska stort jack i sig, antar att de inte e något bra å köra med? Eller går det tills att man hittat en ny kula?
av Klampie
#1303311
Fick kört den te skroten för å leta upp en ny axel, hann fan knappt dit innan axeln gav upp helt så de fi k va en nödlösning 🤢 men vet ni nåt om ifall en 850 drivaxel passar på en v70? Stog på en helt ny sådan att den skulle passa allt från en 93' 850 upp te v70n 00'? Har ju en 01a
av MickeM
#1303316
Har du en 2001 är du i fel forumdel.
Du har då en V70N.
Det är inte lika drivaxlar på den som 850 och S/V70I.
Längden skiljer.
Yttre knuten är lika från 1999 tom 2007.

Hur som, börjar fundera på om man ska[…]

Seagrave

Tjena! Går det att limma eller täta m[…]

Felmonterade däck

Jag bytte däck för sisådär 1 […]