Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#369983
Har samma problem, vet att jag har rätt kod. Sitter med det här lilla blåa Radio Pass kortet där radions serienummer samt kod står på, slår i exakt rätt kod och det funkar inte. det blir bara CODE tre ggr, sen OFF. Har tagit ut radion och kollat så att serienumret stämmer. Var in på Volvo och fick det originella svaret, byt stereo = "jag har inte tid med dig"
#380778
Vet inte vilken radio du har, men ibland använder man bara knapp 1-4 och "bläddrar" fram koden. Så för kod 1936 trycker du 1 gång på knapp 1, 9 ggr på knapp 2 osv...
#381820
Sparkz skrev:Vet inte vilken radio du har, men ibland använder man bara knapp 1-4 och "bläddrar" fram koden. Så för kod 1936 trycker du 1 gång på knapp 1, 9 ggr på knapp 2 osv...


Tackar för detta får bli att testa sig fram.. :D :)
Segt dock att om man slår fel kod måste ju bilen stå 1 timma... :x
#1006823
Hej,

Min stereo slutade fungera så jag beställde en "ny" SC-805 från Örebro Bildemontering på nätet. Jag kunde inte hitta stereos som passar gamla V70 någonstans och jag orkar inte börja såga i plasten i mittkonsollen för att DIN ska passa.

Problemet är dock att stereon kräver kod. Någon sådan kan jag inte se att jag fått från Bildemonteringen. Dock fick jag en lapp med diverse siffror och uppgifter. Det står på lappen "måst omkodas". Vad innebär det rent praktiskt? Kan jag göra det? Måste en verkstad göra det? Kostar det multum? Är jag tillbaka på ruta 0?

/Lars

Polering sedan 2k lack EX: LÄNK-->https[…]

31360098 heter länken ifall nån undrar.[…]

Kombi är alltid bra att ha :-) Man vet aldri[…]

Det är inte bara det. Hela D5T5 består […]