Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Ceo
#1239530
Nu har jag bytt antennring, startmotor, och kontaktstycket till tändningen utan resultat.....motorn går runt men vill inte starta....
Väntar på nytt spjällhus, skulle ha kommit igår men dök aldrig upp....nu är de slut på ideér.......
Användarvisningsbild
av DayDreamer
#1239610
Kan ju vara ett kabelbrott från vevaxelgivaren till styrenheten. Men det blir svår tror jag att mäta och ens hitta utan dom rätta verktygen :???:
av Ceo
#1241246
Nej. Bilen är fortfarande död. Har testat allt jag kan komma på och tagit all hjälp jag kan få. Både här och på andra forum. Men ingen skillnad. Motorn går fint runt. Men tänder inte till.
Användarvisningsbild
av Hilmer
#1241252
Tråkigt! :(
Jag skulle nog som nästa steg vilja att du får läst ut eventuella felkoder ordentligt med grejer som man vet fungerar.
Man kan antingen använda vol-fcr och avsedd kabel eller så bygger man sig en blinkkodsläsare, oavsett vilket så finns det rätt många trådar i ämnet här på forumet så det är bara att söka!
Kina-läsare i all ära, men de brukar inte komma åt allt tyvärr!
av Ceo
#1241254
Har redan testat att läsa ut koder med både Autocom och Delphi(stavning) men ingen utav dom kunde komma in i boxarna för att läsa ut något. Enda som har fått fram felkoder är mina kina läsare för typ 100kr. Dessa programmet är ju ändå steget lite mer avancerade.
Användarvisningsbild
av Hilmer
#1241265
Problemet är ju att 850 inte har en fullfjädrad OBDII (OBDI?) så det krävs rätt läsare för att få ut någon vettig information.
Därför rekommenderas vol-fcr eller en blinkkodsläsare som man bygger enkelt själv för att kunna läsa från alla sektioner.

Härligt snabbt agerat!

Felmeddelande på antisladd

Hej! Börja med att kolla att någon ce[…]

Weber 32dir på en b20

Skumt, B20A har enkel förgasare, oftast Strom[…]

Div delar till Volvo 740/940

Baklampor till Volvo 944, (bakluckan), vä och[…]