Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JonasBrandt
#1234341
Tjena ny på forumet!
Har ett problem där temperaturlampan lyser. Tog loss expansionkärlet och kollade kablar osv och drog lite i dem då slocknade lampan i typ 2 dagar? Kan även tilläggas att kylarvätska finns och temperaturen ligger där den ska. Finns det nåt sätt man kan koppla ur så att lampan slutar lysa tillfälligt? Mvh Jonas
Användarvisningsbild
av DayDreamer
#1234399
Byt givaren så slocknar lampan, givaren kostar runt 150kr hos Volvo om jag minns rätt. :wink: Annars så får du väl plocka ur lampan, går också i för sig att bygla kablarna till givaren då slocknar lampan. :)
Användarvisningsbild
av Nexus
#1234495
Jag hade köpt ny givare eller om det är flotören i kärlet som kärvar. Billig försäkring om du får en läcka på kylsystemet......
Användarvisningsbild
av DayDreamer
#1234503
JonasBrandt skrev:Fan är inte så händig hehe men bygla kablarna till givaren? Är det den under kärlet eller? Nån bild som ex? Tack för svar! :)
Stämer bra det. Se bara till att bygla efter kontaktstycket dvs innan givaren. Kliper du kablarna före kontaktstycket blir det inte så roligt för dig när du ska ha dit ett nytt kontaktstycke.
Men jag hade gjort som Nexus skriver å köpt en ny givare. det är som sagt en billig försäkring ifall du skulle få ett läckage på kylsystemet :)
av JonasBrandt
#1234530
Tack för alla vänliga svar! Ja ska dra till Volvo och köpa givaren. För när allt ser ut att stämma rätt bra så måste de vara flottören i botten av kärlet eller givaren. Tack igen för svar! Mvh Jonas
Användarvisningsbild
av Nexus
#1235401
Lucif3r skrev:Skulle antingen köpa ny givare, eller bara ignorera det. Det har ingen funktionell betydelse, mer än att vara irriterande
Det är en grymt bra funktion om du får ett läckage på kylsystemet.
Min kylare läckte i ena gaveln men så pass lite så det han i princip torka när man stängde av bilen men tack vara givaren så körde jag inte systemet tomt med följd att bilen kokar så jag anser givaren har en stor betydelse. :-)-)
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1235434
Nexus skrev:Det är en grymt bra funktion om du får ett läckage på kylsystemet.
Min kylare läckte i ena gaveln men så pass lite så det han i princip torka när man stängde av bilen men tack vara givaren så körde jag inte systemet tomt med följd att bilen kokar så jag anser givaren har en stor betydelse. :-)-)
Eller så håller man koll i kärlet själv :wink:

... Klart den är bra att ha, men som jag sa så fyller den ingen fuktionell funtion, dvs bilen blir inte att gå annorlunda eller liknande bara för att den givaren är kass.

Har precis hämtat en my24. Elvärmare[…]

@lennarte , Har nollat felkoderna, kört ett […]

Jag gjorde en kontroll av AC på precis samma[…]

Hade min V70 på verkstaden idag och fick e[…]