- tis 20 feb 2018, 20:32
#1233885
Rådlös skrev:Till er som inte har turbo men som funderar på etanolkonvertering, med hänsyn till vad jag skrev här om varmare förbränningsluft, så se till att luftförvärmningen fungerar på den bilen ni tänker konvertera.Jag har ju inte alls samma motor så jag vet inte riktigt hur det ser ut på dessa motorer vi pratar om här, men jag har tagit bort termostaten i förvärmningen helt och kör med förvärmningsslangen direkt in i luftfiltret. Vad gäller tändningen så har jag skiftat kablarna till svänghjulsgivaren, det höjer tändningen 3° enligt Volvo. Det höjde 4° på min. På det tändsystem som sitter i min 745-a kan jag höja ytterligare 3° om jag behöver.
Mvh
Lennart
Kör sedan många år en väl utrustad 745 -88B GLT 16V
Lennart
Kör sedan många år en väl utrustad 745 -88B GLT 16V