Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Diablofalken
#1231950
Som rubriken lyder så behöver jag hjälp med massa konstigheter på min v70 classic från 2000
Automat låda!

Så problemen som är just nu är att i höstas när jag fick bilen så kom den aldrig upp i temp utan nålen visa botten och nu har de ändrats så den kommer upp i värme men istället blir tomgången helt f-up och går mellan 8-1200 och efter ett tag tänds motorlampan så de enda jag gör då är att dra ur minuspolen och lampan släcks och tänds igen när bilen blir varm igen.

har inte gjort felläsning men teorierna är från svärfar att de är tempgivare och min storebror tror de är spjället!

Jag har inte en aning och tänkte kolla om nån av er vet`?

Ursäka stavfel och at jag kanske missat punkt och koma tecken... inge bra på att skriva
Finns de nån som kanske kan ge liten ledtråd?

Glömde skriva de att i höstas vid 2 tillfällen var de som att bilen var besatt för när jag startade den så slogs varningsblinker,torkarblad,och hellyse jag var tvungen att starta om bilen för att det skulle sluta nån som har en teori vad de kan va?
av MickeM
#1231992
Norfleet skrev:Läs ut felkoder.
Aldeles riktigt!
När motorlampan tänds finns garanterat felkoder som talar om vad som är fel.
Kan vara tempgivare, kan vara gaspjäll, men varför gissa när bilen kan berätta?

Jag tror inte att det sista felet du skriver om, har med det första att göra.
av Kena
#1232263
En enkel grej som ni kan serva, bara för att utesluta, är att rengöra gasspjället. Tar inte många minuter att göra om du inte har turbo. Förebygger om inte annat framtida bekymmer.

Funka dom innan bytet? Funkar inte i min heller s[…]

Mellanöl. (det var vår en[…]

Den är väl kass? Dags att byta..

De sista åren skippade Volvo "äkta[…]