Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Duren
#1231314
Hej, jag har en V70R awd-00 med feritta avgassystem, 3” downpipe.

Historian är att jag köpte denna när den inte gick som den skulle. Nu har jag äntligen fått den å gå som den ska, (programmerade styrboxen tillbaka till original).

Men då den haft för sig att den fått i sig dubbelt så mycket luft som den egentligen fått så har den nog gått så fett att den spottat ut oförbränt bränsle å förstört katalysatorn för när jag besiktade den så hade jag 3.5 eller vad det nu var i co trots att bilen gick hur vackert som helst. (Likadant som min 240 utan katt)

Nu när jag redan bytt denna katt en gång inom ett halvår till en ny, (klantigt att byta katt när den gick dåligt :oops: ) men nu ska det alltså dit en ny,

Vilken rekomenderas?? Jag har tänkt behålla bilen original i boxarna men feritta avgassystemet får sitta så länge det inte går sönder,

Kgtrimning har en ”sbf och fia godkänd” för 1600:- 200 cells katt. Löns det motför KLracing 1100:- för en 100 cell?? Låter lockande om det går sätta dit en å det funkar i 10-20 år och bara funka å funka eller vet ni av någon annan katalysator som funkar perfekt till min installation?? :)

Tack på förhand
av SubMarine
#1231434
Också intresserad av detta. Har ett 3" feritta framrör med 100-cellare som inte verkar rena som den ska. Biltema har en 200-cells 3" för 1499:- men jag undrar hur livslängden är på den.
av SubMarine
#1231622
mattsson81 skrev:Vad hadde du för HC värde ?
Om frågan är ställd till mig så har jag aldrig besiktigat med 3" framröret då jag inte har trott att den kommer gå igenom. Får felkod på dålig katalysatoreffektivitet samt att det ibland luktar sunk om bilen efter att man parkerat. Har nog inte haft det monterat på 1 år snart, men borde bli ändring på det, men då kanske med en bättre katt :)

Är ovanligt med ljudmatta i 17" men det[…]

Löjliga priser XC70

Då var vi uppe på 320K igen, men dett[…]

Vi som beställt nya XC60

Trevligt :-) 2024_001.png

Leasing bildäck

Om det gått till så är det ren st[…]