- tor 01 feb 2018, 15:05
#1229901
Tja!
Vet inte vad jag ska ha som trådrubrik då det är mycket som felar :roll:
Problemet. Under körning kan ABS och bromskrets varningslampan tändas, och sporadiskt slockna. hastighetsmätaren dör och lägger sig på 0km/h och motorn går väldigt hårt, dvs den svara något extremt på gaspådrag. Tänkte att jaja det är väl ABS-boxen som håller på att ge upp, men nu när det har varit halkigt ute så har jag provat att pallnita några gånger när lamporna lyser och ABSen jobbar på fint, dvs den fungerar trots lysande lampor. Det enda som inte fungerar är antispinn, den börjar dock att fungera igen när man startat om motorn.
för någon vecka sedan hände samma symptom plus att denna gången dog även varvräknaren, tog en bild på det hela. Har läst ut felkoder med VIDA och ja det fanns några :roll: Har bild på det också så slipper jag skriva upp varenda en -)
Eftersom att alt detta händer pluss att tankmätaren ibland lever sitt egna lilla liv då felen inträffar får mig att tro att det antingen är fel på CAN kommunikationen eller att instrumenthuset börjar att ge upp. Kom även å tänka på när jag satt å skrev allt detta men kan det möjligen vara tändningslåset?
Bilen det gäller är en S70-99 2,5T :)
Här körde jag i 40km/h
Felkoderna som var lagrade i samband med att varvräknaren dog.
Vet inte vad jag ska ha som trådrubrik då det är mycket som felar :roll:
Problemet. Under körning kan ABS och bromskrets varningslampan tändas, och sporadiskt slockna. hastighetsmätaren dör och lägger sig på 0km/h och motorn går väldigt hårt, dvs den svara något extremt på gaspådrag. Tänkte att jaja det är väl ABS-boxen som håller på att ge upp, men nu när det har varit halkigt ute så har jag provat att pallnita några gånger när lamporna lyser och ABSen jobbar på fint, dvs den fungerar trots lysande lampor. Det enda som inte fungerar är antispinn, den börjar dock att fungera igen när man startat om motorn.
för någon vecka sedan hände samma symptom plus att denna gången dog även varvräknaren, tog en bild på det hela. Har läst ut felkoder med VIDA och ja det fanns några :roll: Har bild på det också så slipper jag skriva upp varenda en -)
Eftersom att alt detta händer pluss att tankmätaren ibland lever sitt egna lilla liv då felen inträffar får mig att tro att det antingen är fel på CAN kommunikationen eller att instrumenthuset börjar att ge upp. Kom även å tänka på när jag satt å skrev allt detta men kan det möjligen vara tändningslåset?
Bilen det gäller är en S70-99 2,5T :)
Här körde jag i 40km/h
Felkoderna som var lagrade i samband med att varvräknaren dog.
Nuvarande: S40 T5 sport MY04
Tidigare S70 2,5T MY99 (skrotad)
Tidigare S70 2,5T MY99 (skrotad)