Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av pedero79
#1220197
Har fått något skumt i framvagnen på volvon, ibland rycker det i ratten (ungefär som vid separation i något däck) men bara på framdrivning ej på rull framåt eller bakåt, blir lite bättre om man backar och bromsar hårt eller om man vrider tvärt på ratten hö till vä några ggr för att rätt som det är försvinna helt och gå helt utan problem, ibland en hel månad ???.
Däcken nya och monterade av verkstad ' inget hempul där' besiktgades 20/11 -17 med endast 2 or på sidobalkarna som svetsades av och gick på återbesök 18/12-17 och inget upptäcktes någon av gångera, kan det vara ett lagerspöke eller något kufiskt glapp någonstans som någon okänd manöver kan utlösa ?


Skickat från min XT1635-02 via Tapatalk
av pedero79
#1220364
Marlboroman skrev:Du har inga konstiga ljud i samband med detta fenomen? Du har inte bytt någon drivknut?
Inga drivknutar bytta, första gången det hände bytte jag skivor och belägg och upplevde det som en förbättring men det har återkommit, vad oljud beträffar uppfattar jag det som att det är nåt glapp så däcket tar i lite för varje varv, men det finns inga som helst 'skavsår' vilket det borde göra om det tar i nånstans tycker jag.

Skickat från min XT1635-02 via Tapatalk
av MickeM
#1220599
Ej original alufälgar med fel eller ingen navring?
För stort centrumhål alltså.

Glappt stödlager till höger drivaxel?

Totalslut länkarmsbussning?
Dom missar besiktningen ofta.

Lösa hjulskruvar?

Glappa hjullager?

Vet ej om fler haft detta men höjdjusteringsm[…]

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]