Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av K-E
#1219743
Lyckades inte hitta svar på denna fråga men naturligtvis risk för upprepning..........
Batteriet stendött efter att innerbelysningen varit på. Fruset handtag i bakre dörren orsaken.
Men till själva frågan, har vid tidigare batteribyte hört något om problem om bilen varit strömlös.
Någon som vet nåt om detta och eventuell lösning??

//K-E H
av kebabpizza
#1219767
Enda problemet är väl att det kan vara lite tjurigt att komma in i en strömlös bil där låscylindrarna har kärvat ihop.
Lösningen brukar vara att koppla in en laddare från undersidan motorutrymmet på t.ex. startmotorn (låter krångligt, har själv aldrig försökt) eller hoppas på att bilen har släpvagnsuttag med konstantplus, då blir det mycket enklare.
av MrPontus
#1220388
problem med vaddå?
jag har aldrig haft något problem med alla mina 850 som haft döda batterier
(skulle väl vara att man få leta fram radio koden?) :D
Användarvisningsbild
av Perra83
#1220411
Jag har inte heller haft problem vid batteribyte. Men passa på att montera en Ctek kabel som kan sitta uppstrajpad bakom blinkers eller nere vid dimljuset.
Användarvisningsbild
av Hilmer
#1220433
Lite beroende på hur länge man har loss batteriet så kan motorelektronikboxen nollställas och det kan ta några mil innan den lärt in körcyklerna igen. Under tiden så kan bilen gå lite lustigt eller ha en onormal förbrukning.
I övrigt är det radiokod och inställningar som nollställs som redan nämnts, annars inget!

Jag gjorde en kontroll av AC på precis samma[…]

Hade min V70 på verkstaden idag och fick e[…]

Uppföljning mjukvara 2024

Jag fick ner version 3.0.3 till min bil idag. Ska […]

Minirecension av kina DICE

Jag kör med VIDA med denna kabeln - 256kr ink[…]