Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1217531
Hej har en V70 1998 glömde parkeringsljus på och batteriet är dött. Har läst man ska kunna dra i vajern underifrån på förarsidan för att få upp huven. Är det någon som kan ge mer precis hjälp om var vajern är dragen? Var där och rotade men kände nog bara elkablarna till lyktorna.

Förardörrslåset går inte det manuella. Har försökt komma in via bakluckan där det enligt uppgidt ska finnas ett manuellt lås bakom ett plastskydd. Plastskyddet inte fått bort ännu.
#1217549
Inte för att jag vet hur men man ska väl kunna ladda tillfälligt om man har dragkrok via dess uttag?

Varför får du inte bort skyddet för låset på bagageluckan?
#1217557
Ok tack för svar, verkligen.

Gummitutan är seg och sitter fast bra över låset. Ska fortsätta pröva idag. Vi höll på med skruvmejslar i 30 min men fick inte ut den har väl kärvat lite på 20 år. Ska pröva me extraktor och/eller värma en skruvmejsel med tändare och smälta sig in.

Okey ja bilen har dragkrok det är en möjlig metod också då.

Siktar in mig på extralåset i bakluckan först. Startmotorn som alternativ 3.
#1217724
Modeller som har låscylinder på bakluckan har bara en fjädrande lucka. Har du nå gummigrejs eller annat elände i vägen så har du ingen låscylinder i bakluckan... Vilket är lite märkligt då den försvann typ mitten av -99, så alla 97or och 98or ska ha cylinder. Kan ju iofs varit någon som bytt handtag eller baklucka till en 99-00 och inte brytt sig i att flytta över cylindern.
Bruten fjäder framvagn

Jag kontaktade bilförsäljaren Bilia, dom[…]

XC - Rear axle sensor

Tänker om det kan vara höjdvinkelgivar[…]

Den eviga däcksfrågan

Varför spacers, det är inte bra för[…]

S80

Söker en S80 2007-2016 Manuell . Välv&ar[…]