Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lehto
#1216709
Tjenare.

Jag har en el-antenn till en S70 som tyvärr har gått av, den ser ut på följande vis:
Bild
Bild
Bild

Som ni ser så sticker en liten stump upp av antennen där, borde de gå att "skruva" ur den och ersätta med ny antenn bara?
Går det att köpa någon universal sådan som kan tänkas passa? Eller går de att köpa på volvo kanske?
Eller är allt i "ett paket" så att säga så de är bara att hiva i trashen och köpa en helt ny el-antenn med motor å hela kalaset?

Tack på förhand
Lehto
av CurtG
#1216825
TommyP86 skrev:Sprötet fanns att köpa förr iaf, på volvo. Men det var ofta svårt att få isär längst ner pga ärg och rost, men din kanske klarat sej?
- Ja, jag gav upp och köpte en vanlig fast antenn till min S70. Nackdelen är att jag måste skruva loss sprötet vid ev maskintvätt. Bor man som jag i en större tätort behöver man inte sätta tillbaka sprötet, bra mottagning ändå . .
Det var dessutom tradigt att hålla gamla mastsprötet rent och något inoljat så att det inte fastnade.
#1216860
Köpte nytt spröt till min C70 på Volvo i höstas, inga problem att få tag i och ett ganska enkelt byte var det också, har för mig att instruktion fanns med i kitet.

Mike

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]

Tänk den dag det kunde bli så att bilti[…]