- tis 05 dec 2017, 06:21
#1216455
Har du bromsat ut kolven ganska långt, och sen inte får in den, kan den ev ha hamnat snett, men det tror jag inte enl din beskrivning.
Fastrostade kolvar ör vardagsmat på så hör gamla bilar.
Okbyte som gäller!
Sannolikt båda sidorna, om du kollar.
Är det endast ena sidan, så kan ett skapligt begagnat ok funka.
An1000 skrev:Tack för tipset, nu verkar det vara löst. Gick bara att dra korsmuttern ett kvarts varav och det går fortfarande att dra runt toppmuttern men det låter inget?Om du bara demonterat gamla klossarna, och sen inte får in kolvarna, har dom rostat fast.
Även problemet med ryckig/ojämn gång och svårstartad är åtgärdat: ordentligt med smuts och beläggning på rotor och i fördelarlock.
Självklart uppstod dock ett nytt problem: tänkte på att byta bromsbelägg bak. Får inte dit de nya beläggen för jag kan inte få in kolvarna i oket igen. Har oket gjort sitt eller finns det något knep?
Har du bromsat ut kolven ganska långt, och sen inte får in den, kan den ev ha hamnat snett, men det tror jag inte enl din beskrivning.
Fastrostade kolvar ör vardagsmat på så hör gamla bilar.
Okbyte som gäller!
Sannolikt båda sidorna, om du kollar.
Är det endast ena sidan, så kan ett skapligt begagnat ok funka.
Kör inte Volvo själv länge men har mekat med åtskilliga och i relativt färskt minne.