Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1215589
Hej!
Jag hade en gammal lagning på denna skarven Bild. Nu när jag öppnade den så ser jag att det är fuktigt. Så jag funderade, det kanske är ett dräneringshål och därmed läcker lite extra avgaser. Kan man täppa igen detta eller inte? Jag har förberett mig med lagningspasta, konserver och slangklämmor.
#1215686
fint, förhoppnignsvis så håller det bättre än min burklagning, slutade med att hela röret gick av helt, var på samma stäle eller däromkring som för dig.
det höll i en månad, klarade besiktningen i alla fall
#1215881
hetsgunnar skrev:Hej!
Jag hade en gammal lagning på denna skarven Bild. Nu när jag öppnade den så ser jag att det är fuktigt. Så jag funderade, det kanske är ett dräneringshål och därmed läcker lite extra avgaser. Kan man täppa igen detta eller inte? Jag har förberett mig med lagningspasta, konserver och slangklämmor.

Kapa bort det dåliga o köp en rörbit på Biltema o skarva med. Eller om du har möjlighet att plocka ner det hela o svetsa dit en ny rörbit. (känns bättre än konservburkar)
#1216090
volvo94 skrev: Kapa bort det dåliga o köp en rörbit på Biltema o skarva med. Eller om du har möjlighet att plocka ner det hela o svetsa dit en ny rörbit. (känns bättre än konservburkar)
Jo, det är ju det bästa. Nackdelen är att jag inte har någon lift eller svets. Så bara att göra det här lilla jobbet tog lång tid eftersom att jag var tvungen att gräva en grop under bilen, inte en chans att jag skulle få plats att såga och svetsa även om jag hade en svets.
Jag vill inte lägga pengar på verkstadsbesök eftersom att det är en långmilare och är knappt värt något om man skulle sälja den.

Kombi är alltid bra att ha :-) Man vet aldri[…]

Det är inte bara det. Hela D5T5 består […]

Givare i kylaren hoppar ur

Låter som en rimlig orsak, blir väl til[…]

Jag använde domkraft vid byte på min S4[…]