Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Schmoyoho
#1237625
Världens segaste uppdatering men jag tog en låång sladd och lade direkt på batteriets pluspol. Adaptern fungerar ändå inte! Jag tror plan B blir ett experiment i om den svarar bättre på 240 V växelström, annars blir det soptunna á la Sverker Olofsson.

Vän av ordning ville jag ha pengarna tillbaka men säljaren insisterar på att dra ut på processen i över en månad med att ställa dumma frågor angående ifall jag veeeerkligen har anslutit alla (båda) sladdarna på någon sorts söndertrasad, fragmenterad google translate-engelska, för att slutligen "gå med" på en retur om jag skickar tillbaka skiten till Kina och gör ett ärende på aliexpress (vilket förstås inte går, då det gått för lång tid nu!).

300 kr i sjön på en försenad julklapp som ändå inte fungerar. Jag har i princip betalat för att få jiddra med världens mest omständliga kines. Jag är beredd att själv utnämna mig till idioten i det här ärendet.

Yatour ser ut som en lovande produkt annars. Om man av ospecificerad anledning inte vill handla via aliexpress funderar jag på om yatour.se är legit? Ser ju bra ut men telefonnumret är xxxxxxx och så här ser about-sidan ut: http://yatour.se/index.php?id_cms=4&controller=cms
av LOB
#1237727
Schmoyoho skrev:Världens segaste uppdatering men jag tog en låång sladd och lade direkt på batteriets pluspol. Adaptern fungerar ändå inte! Jag tror plan B blir ett experiment i om den svarar bättre på 240 V växelström, annars blir det soptunna á la Sverker Olofsson.

Vän av ordning ville jag ha pengarna tillbaka men säljaren insisterar på att dra ut på processen i över en månad med att ställa dumma frågor angående ifall jag veeeerkligen har anslutit alla (båda) sladdarna på någon sorts söndertrasad, fragmenterad google translate-engelska, för att slutligen "gå med" på en retur om jag skickar tillbaka skiten till Kina och gör ett ärende på aliexpress (vilket förstås inte går, då det gått för lång tid nu!).

300 kr i sjön på en försenad julklapp som ändå inte fungerar. Jag har i princip betalat för att få jiddra med världens mest omständliga kines. Jag är beredd att själv utnämna mig till idioten i det här ärendet.

Yatour ser ut som en lovande produkt annars. Om man av ospecificerad anledning inte vill handla via aliexpress funderar jag på om yatour.se är legit? Ser ju bra ut men telefonnumret är xxxxxxx och så här ser about-sidan ut: http://yatour.se/index.php?id_cms=4&controller=cms
Om du "open dispute" så är det Aliexpress som avgör om pengar skal refunderas, inte säljaren. De få gånger jag har öppnat "dispute" har jag fått pengarna tillbaka efter ngn vecka. Jag orkar inte tjöta med dessa kineser, det är som att tala med en (utvecklingsstörd) vägg. Jag bestrider och får återbetalt utan att skicka tillbaka varan (möjligen ngt lättare att få refund som "Diamond member").

Den här aux-grejen är ju en enkel pryl utan rörliga delar, säker på att du kopplat allt riktigt och att stereon är inställd på cd-växlare? Beklager dålig rekommendation.... :???: :roll:
av Schmoyoho
#1237778
Lucif3r skrev:Att koppla in 230VAC är en superbra idé........ Om du vill bränna ner kåken. Att lita på att säkringen - om det ens finns en sådan - är inte att rekommendera.
Så svårt att dra in 230 V i bilen bara när man ska ut och köra, allt det andra är förstås bara teknikaliteter, t.ex 20x högre spänning och växelström vs likström (nej, jag ska självklart inte laborera med vägguttagen).
LOB skrev:Om du "open dispute" så är det Aliexpress som avgör om pengar skal refunderas, inte säljaren. De få gånger jag har öppnat "dispute" har jag fått pengarna tillbaka efter ngn vecka. Jag orkar inte tjöta med dessa kineser, det är som att tala med en (utvecklingsstörd) vägg. Jag bestrider och får återbetalt utan att skicka tillbaka varan (möjligen ngt lättare att få refund som "Diamond member").

Den här aux-grejen är ju en enkel pryl utan rörliga delar, säker på att du kopplat allt riktigt och att stereon är inställd på cd-växlare? Beklager dålig rekommendation.... :???: :roll:
Mjao men jag jiddrade så länge med säljaren att tidsfristen för att använda open dispute-knappen hann gå ut. Ganska länge sedan dessutom. Ja!!!! Allt är anslutet korrekt! Eller menar du det finns fler än ett sätt att koppla plus till den gula kabeln? Och fler än ett sätt att ansluta CD-växlarkontakten till stereon (som bara har ett uttag för cd-växlare?)
av LOB
#1237840
Det är kanske är för att "Dispute" tiden skal löpa ut som de kinesiska säljarna håller på med "godag yxskaft" jidder i all evighet.... Men dom du skriver så kan det vara sjukt frustrerande att tjöta med dessa kineser....

Var har du kopplat jord? Har du SC805 är det CHGR knappen som du skal trycka på.
av Daven
#1379997
Jag har också en SC805 i min V70. Jag frågade Vparts om det skulle funka att koppla in en BT-adapter på den eftersom den modellen inte står med i beskrivningen. Svaret blev nej!
Användarvisningsbild
av MarcusJ
#1405626
stenudden skrev: sön 17 maj 2020, 01:38 Bara nyfiken inflik, finns det en anledning till att inte byta till eftermarknadsstereo?
Ja, om man är originaltaliban.
Kopplade in en Yatour till min SC-805 ikväll, och den fungerar alldeles utmärkt!
Har en Alpine med Bluetooth och USB (ingen CD) som jag hade i min förra S70, men jag tycker ljudet i originalstereon är bättre. Enda jag saknar nu är en originalförstärkare att stoppa in under stereon.

Hej Söker trasig strålkastare eller eg[…]

Lyfta går men det lossnar det en bit av vent[…]

016 och 007 går inte att byta öht d&a[…]

Mig veterligen byter man i regel hela kondensato[…]