Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av BOBAN
#1213509
S70 98.Nar man tappar alla nycklar till bilen finns det nagot vad kan man gora.Mvh Tack for alla svar
Användarvisningsbild
av SvenB
#1213541
BOBAN skrev:S70 98.Nar man tappar alla nycklar till bilen finns det nagot vad kan man gora.Mvh Tack for alla svar
För det första, har du nyckelförsäkring? Om inte, det borde du haft. Det du nu får göra, kostar troligen mycket pengar. Kontakta Volvo och hör med dom hur mycket du måste byta på bilen.
av BOBAN
#1213589
Tack for svaret.Har ej nyckel fors.Kanske Volvo kan salja mig koden till nyckel sa kan jag ladda pa en tomm nickel koden.
Användarvisningsbild
av hetsgunnar
#1213590
Man ska ha reservnyckeln på ett säkert ställe så om du tappar bort din bruksnyckel så kan du alltid kopiera reserven. Du satte tyvärr dig själv i klistret nu...
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1213608
Bor du i/nära Malmö skulle jag hört med Keyproffs först. Finns kanske liknande seriösa aktörer där du bor annars :-)-)
av MickeM
#1213621
Låssmeder kan bara fixa nyckel som passar mekaniskt.
Så nyckel att låsa upp dörren är inget problem.

Att få en nyckel som fungerar med imobilizer är värre.
Det kan bara Volvo göra.

En ny nyckel är tyvärr ganska dyrt.
Ring dom, för aktuellt pris.
av BOBAN
#1213626
Tack for aLLA svar.Jag har service nickel den som kan bara opnna doren ock med den kan jag fixa att gora GANGGA till en ny nickel men problemet ar koden fran Styrdonet.Har man ingen kod bransle rele stryper tillforsel av bransle.
av MickeM
#1213632
BOBAN skrev:problemet ar koden fran Styrdonet.Har man ingen kod bransle rele stryper tillforsel av bransle.
Det är Imobilizer.
Kallas startspärr också.

Endast Volvo kan fixa en nyckel med imobilizer-kod.
Tyvärr måste den till Volvo också, så dom kan programera in ny nyckel.
Du kan INTE köpa en ny fullt fungerande nyckel över disken

Du kan INTE köpa ett komplett tändlås inkl nycklar på en skrot, och åka till Volvo och be dom programera in.
Nycklarnas PIN kod krävs, och dom vet man inte från en skrotad bil.
Användarvisningsbild
av SvenB
#1213644
BOBAN skrev:Tack for aLLA svar.Jag har service nickel den som kan bara opnna doren ..
Men om det är en servicenyckel du har, kan du väl starta bilen? Én servicenyckel ska gå att köra bilen med. Om inte, vad är det för nyckel du har?
av BOBAN
#1213648
Tackar om man leker med tankar.Jag har t5 eller R model sa de kallas.Om man koper pa skroten samma model ock stordonet ock bara byta las ock har nycklar fran den bilen karoseri protesterar inte om de passer inte.

Om jag minns rätt så fick de byta ett c[…]

så ladda upp det du har, är det inet […]

Öppna bilen

Lite lustigt, har precis samma problem nu när[…]

Kollat säkringarna under handskfacket? :[…]