Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av BOBAN
#1213649
Svar till Sven Det ar en lite tunnare nickel som de gar att oppna dorenn men nar man startar bilen den gar lite men san dor.ingen kod pa nickel bransle rele stoppar.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1213663
MickeM: Du har helt rätt, Tar man som exempel företaget som jag nämnde fixar de allt, inkl. att fixa vad som behövs hos en Volvo ÅF, men totalsumman blir billigare.
Användarvisningsbild
av Derank
#1213705
Det går att byggla bort imobilizern på din 98a, jag har dok inte kvar papperet själv längre där det står vilka kablar du ska byggla, men det finns med största sannolikhet nån här som vet det, frågan har varit uppe förr, det vet jag.
av BOBAN
#1213719
Jag ar inte riktig med ang detta att byggla bort immo.Sitter inte koden I styrdonet som ar sammankoplad med nickel koden.mvh
Användarvisningsbild
av SvenB
#1213734
BOBAN skrev:Svar till Sven Det ar en lite tunnare nickel som de gar att oppna dorenn men nar man startar bilen den gar lite men san dor.ingen kod pa nickel bransle rele stoppar.
Då är det ingen servicenyckel. En servicenyckel går till alla lås på bilen, utom baklucka och handskfack. Den används för att kunna låsa in personliga ägodelar när bilen är på service. På modernare bilar finns inte servicenyckel längre.
Användarvisningsbild
av Hilmer
#1213787
BOBAN skrev:Immo ar en liten gron lada som sitter précis under ratten eller hur,Mvh
Vet inte hur det ser ut exakt på x70, men på 850 är boxen svart och sitter till höger ovanpå rattaxeln.

Tack. Jag är Norrbagge, Appen funkar inte p[…]

Troligen kommer T6 (laddhybrid) och B4 (bensin) ha[…]

I min V70 -16, så har den blandannat slutat […]

Mellangårdssyskonen