Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Diazz
#1212221
Hej!

Köpte mig en V70 TDI -99 i somras, tyvärr hade denna inte utrustats med Tidur för dieselvärmaren. Men Volvo sålde ju "kit" med allt du behövde för att eftermontera detta.

Någon som har möjlighet att berätta eller kan visa på bild vad som ingick i denne? Tänkte plocka ihop delarna själv men har dålig koll på vad som behövs för kablage etc.

Tack för hjälpen :)
av Diazz
#1214279
Hej igen, ursäkta att jag bumpar men har nu fått fatt i tidur från en skrotad Volvo, och hittade även både i Vida och Vadis vad som skulle ingå i satsen, tänkte beställa kabeln jag behöver men hittar ju fortfarande ingen information om var man kopplar in den?

Någon som kan hjälpa? stort tack!
av Diazz
#1217098
Har tillslut fått tag i kabel från en bil, då Volvo inte längre säljer den. För den som kanske googlar efter samma sak och hittar denna tråd, så kan jag iaf avslöja att kabeln är kopplad med ett Y vid varningsblinkerskontakten. Så därifrån får man ut kabeln till tidur, samt ett par kontakter till jag inte hunnit undersöka. Men nu startade uret iaf :)
av Rådlös
#1217126
En rent allmän fråga, jag skall inte koppla in något tidur, men köper du en färdig kabelstam och kopplar efter givna anvisningar eller har du köpt ett antal löpmeter kabel?
av Diazz
#1217222
Rådlös skrev:En rent allmän fråga, jag skall inte koppla in något tidur, men köper du en färdig kabelstam och kopplar efter givna anvisningar eller har du köpt ett antal löpmeter kabel?
Fick plockat av färdig stam ifrån en 850 TDI :) Problemet var att kontaktstycket från tiduret gick in i en stam, och jag trodde hela tiden att det var en lös kabel för tiduret. Så det här med att koppla ur varningsblinkers och liknande var ju inte så lätt att veta om :)

Nu när jag fick hittat kabel så hittade jag en skiss på en hur den ser ut, bifogar bild, de röda pilar är de kontaktstycken man helt enkelt kopplar på Varningsblinkersen istället. Den gröna är för tidur, de andra 3 har jag inte hittat än men ska försöka uppdatera det när jag löst det (Såg inte exakt samma ut på 850 som på V70, dock ska de vara samma kabelstam)

Bild

Om du vill att bilen skall ha Volvo original halva[…]

EX30 2025 ändringar

Lite nytt redan på kommande årsmodell&[…]

Jag testa car.info för skojs skull och sö[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]