- lör 18 nov 2017, 10:26
#1212483
Jadu, en 1999 är ett brytår.
En "normal" 1999:
Du kan klara av felkoder i motorstyrdonet med en enkel universal-OBD för nån hundring.
Ingen ECC,SRS, eller ABS ser du med en sådan billig.
Då krävs VIDA installerat på en Laptop med Win7 proffesional, med tillbehöret DICE som är interfacet mellan bil och dator.
Den är bästa valet, då du kan göra det mesta, och inte bara Felkoder. Fungerar med alla Volvo tom 2014.
Eller om det är en väldigt tidig 1999:
170hk, turbo eller diesel krävs Vol-Fcr installerat på en Lap-top, och en KKL 409 OBD-kabel.
Tidig 144hk kräver en lysdiod, samt en tryckströmbrytare och lite kopplande. (Sök: blinkdiod)
Biltemas Volvo OBD-scanner klarar bara 2001 -2007.
Dock alla styrdon.
Hansb skrev:Jag inser att jag måste fixa ursprungsfelet innan jag byter något. Ta fram felkoder är som du säger första steget. Har du tips om någon felkodsläsare som är tillräckligt bra och jag kan köpa för rimliga pengar?Felkoder.
Jadu, en 1999 är ett brytår.
En "normal" 1999:
Du kan klara av felkoder i motorstyrdonet med en enkel universal-OBD för nån hundring.
Ingen ECC,SRS, eller ABS ser du med en sådan billig.
Då krävs VIDA installerat på en Laptop med Win7 proffesional, med tillbehöret DICE som är interfacet mellan bil och dator.
Den är bästa valet, då du kan göra det mesta, och inte bara Felkoder. Fungerar med alla Volvo tom 2014.
Eller om det är en väldigt tidig 1999:
170hk, turbo eller diesel krävs Vol-Fcr installerat på en Lap-top, och en KKL 409 OBD-kabel.
Tidig 144hk kräver en lysdiod, samt en tryckströmbrytare och lite kopplande. (Sök: blinkdiod)
Biltemas Volvo OBD-scanner klarar bara 2001 -2007.
Dock alla styrdon.
Kör inte Volvo själv länge men har mekat med åtskilliga och i relativt färskt minne.