Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jrek78
#1238063
Hoppar in med en fråga.. Köpte idag en v70 -98. 2nycklar men saknade fjärr..
Om jag går på skroten och köper loss mottagare och fjärr, från samma bil.. Räcker det att skruva dit grejjerna bara? Eller krävs ett besök hos volvo?
av Kena
#1238120
Funkar det att låsa med fjärrkontroll men inget blink från blinkersen så larmar den inte på, alltså är bilen låst men inte larmad. Troligtvis så är det någon brytare i dörrlåsen, huvlås eller koffertlåset som inte blir påverkad och larmet tror då att det är öppet. Det ska ju gå att mäta sej fram till var felet är om du vill att det ska funka men jag har inte gjort det så jag vet inte var man ska mäta.
av MickeM
#1238135
jrek78 skrev:Hoppar in med en fråga.. Köpte idag en v70 -98. 2nycklar men saknade fjärr..
Om jag går på skroten och köper loss mottagare och fjärr, från samma bil.. Räcker det att skruva dit grejjerna bara? Eller krävs ett besök hos volvo?
Nej!
Det kommer inte att fungera.
Mottagaren som sitter ovanpå hastigjetsmätaren är bara en mottagare/signalomvandlare, eftersom den mottagaren kan bytas utan att byta fjärrkontroller.

Fråga Volvo först, om dom kan koda in begagnade kontroller.

Jag förstår inte folk som kastar en fjärrkontroll när plasten är paj, istället för att byta plasten för billig peng....
Myckte vanligt.

Föresten:
Hade 100% av alla V70I fjärrstyrt centrallås?
Jag tvivlar. ...
Alla hade inte larm, det vet jag, men kan ha haft fjärlås ändå..

Är du 100% på att den har haft fjärrstyrt lås?
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1238158
MickeM skrev: Föresten:
Hade 100% av alla V70I fjärrstyrt centrallås?

Nej! Det hade dom inte. Jag har ett par bekanta som köpte ny V70 på den tiden utan fjärrlås(fråga mig inte varför dock, det fick jag inget bra svar på :D ).
Är tämligen säker på att min egen aldrig haft fjärrlås heller, men det har jag inget konkret bevis för förutom avsaknaden av mottagare.
av jrek78
#1238200
Kan inte svara till 100 på de.. Är en GLT med SE paket. Vet inte om det har nån betydelse.. AC men inte ecc.
Han nämde nått om att batteriet va slut.. Hängde inte riktigt med.
av MickeM
#1238229
GLT, utan ECC?

Nog för att volvo alltid har haft svårbegripliga utrustningspaket, men...

Manuell ac var väl i snik-varianterna.
Ultra-snik-varianterna hade inte AC alls.
Användarvisningsbild
av Hilmer
#1238346
MickeM skrev:GLT, utan ECC?

Nog för att volvo alltid har haft svårbegripliga utrustningspaket, men...

Manuell ac var väl i snik-varianterna.
Ultra-snik-varianterna hade inte AC alls.
Min GLT -96 hade all sedvanlig GLT-utrustning utom just ECC, dock hade den ju AC och numera ombyggt till ECC.
Volvo har alltid haft lite skumma saker för sig vad det kommer till utrustning, var väl egentligen inte så mycket som var standard utan man fick alltid lägga till den utrustning man ville ha.

Sen kan man ju även hitta ultrasnikversioner, som en 855 (Bensin/gas) -97 en kompis hade, ingen utrustning över huvudtaget, där var inte ens fördragna kablar till utrustning som alla fr o m 95- har annars.
La många timmar på den för att utrusta den med elhissar, elspeglar osv, och dessutom dra kablar eftersom alla dessa saknades.


Ursäkta för OT!

Hej jag upptäckte att det läcker in vatt[…]

Har inget vinande ljud i min V60 T8 2022 eller i f[…]

Löste sig. Tydligen hade förre ägar[…]

Foliera mittkonsolen V60

hehe ja så är det, pengarna rinner iv&a[…]