Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av LostMySelf
#1209797
Jag har åkt i mängder av v70 tdi, eller v70 97-00 överlag och aldrig har handtaget på sidan av stolen som reglerar stolen upp/ner fungerat. Vad beror det på? Detta gäller alltså inte dom bilarna med elektroniska reglage.
Användarvisningsbild
av Hilmer
#1209875
Vet inte exakt hur det ser ut på V70, men på 850 sitter det små plåtbleck som håller länkaget till justeringen på plats i stolen, dessa bryts av och spaken har inte längre någon möjlighet att ändra stolens läge.
Det har så skett på en del bilar har jag sett, men långt ifrån alla så kanske inget jättevanligt fel egentligen!
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1209925
Mina fungerar då alldeles utmärkt, likaså en bekants vrak till V70. Även gamla skrot-855an fungerade dom på.
Så direkt vanligt att dom går sönder vill jag nog inte påstå :roll:

Är f.ö. 99% säker på att det ser exakt likadant ut på V70 som på 850, iaf V70 <99 med mekanisk kudde.
Användarvisningsbild
av Hilmer
#1209926
Lucif3r skrev:Mina fungerar då alldeles utmärkt, likaså en bekants vrak till V70. Även gamla skrot-855an fungerade dom på.
Så direkt vanligt att dom går sönder vill jag nog inte påstå :roll:

Är f.ö. 99% säker på att det ser exakt likadant ut på V70 som på 850, iaf V70 <99 med mekanisk kudde.
Jag har faktiskt aldrig kikat undertill på stolarna från X70, men redan utifrån ser man ju skillnaden på själva spaken och hur den sitter och kanske ser det inte heller lika ut under skalet, det vet jag faktiskt inte!?
Men på 850 är det så som jag beskrev det tidigare med en plåtbleck som ger sig.
#1212414
Har samma problem på min -00:a. Brukar hissa stolen rätt högt eftersom jag gillar att ha god runtomsikt. Fick bilen tankborrad och när den kom hem från Volvo-verkstaden så hade väl någon lång stjärna rivit i handtagen för sen dess går det varken att höja eller sänka förarstolen. Handtaget tar liksom inte. Irriterande. Någon som vet om det är svårt att fixa?
Volvo EX40 billigast att serva

Enligt artikeln som jag länkar till nedan s&a[…]

Möjligen situajonen blir lite annurlunda n&[…]

Har dratt 1300kg-henger med V60 2015.5 med samme m[…]

Sensus var lite "trög" typ 17-18 me[…]