Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av asene
#81232
hej har sett på många v70 att blinkerslampan lyser hela tiden. hur får man det att göra det??? är det lagligt och vad kostar det


//ASENE
Användarvisningsbild
av ketto
#81244
menar du framblinkers? Är isf USA-blinkers, olagligt i Sverige, polisen tycker inte om de. Men ingen bryr sig om de dom som använder de! Funderar nämligen själv att skaffa såna!

800 kr på http://www.hova.com bl a
av asene
#81369
ja är framblinkersen. ser många som har de. även nya v70. e väl så orginal??
av Daddan
#81460
Kostar 184:- på Volvo till V70N. Man byter bara sockeln, lampa medföljer. Ska vara samma till gamla V70. Inga 800:- här inte.
Användarvisningsbild
av ketto
#81500
Daddan skrev:Kostar 184:- på Volvo till V70N. Man byter bara sockeln, lampa medföljer. Ska vara samma till gamla V70. Inga 800:- här inte.
Om man ska ha den gula "reflexen" som de är på USA-blinkers så kostar dom 795:- på Hova.
Dock så använder man samma socklar på gamla V70.
av Astortag
#772500
Jag har lysande (usa) blinkers på min v70 -98.

Bild
Det enda som jag behövde göra var att besöka min lokala volvo reservdelsförsäljare och fråga efter en annan lamp-socket. Den har 3 stift istället för två som orginal har. Stoppade i en 2 polig lampa och simsalabim lyser blinkers hela tiden och fungerar som vanligt vid blinkning (duh...)
Passar förstås också i orginal (eu) blinkers.
Användarvisningsbild
av Nexus
#772511
sen kan man sätta en brytare så kan man släcka de vid bilprovning, eller flygande besiktning 8)
Som sagts räcker byta bara lamphållaren plugg and play :D
av dod0
#772590
alt kass relä historia. Gissa om jag blev förvånad när jag började blinka och där inte kom nått klickljud .)

Möjligen situajonen blir lite annurlunda n&[…]

Har dratt 1300kg-henger med V60 2015.5 med samme m[…]

Sensus var lite "trög" typ 17-18 me[…]

Ok, comviq var inte behjälpliga med det...