Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av LostMySelf
#1204482
Jag har en kompis som varit och kollat på en V70 98 där ägaren sa att AC:n behöver fyllas på, vad är egentligen åsikterna om det? Vissa säger att det går bra att köra med tom AC eftersom det enbart handlar om ens egen komfort.
#1204499
Skönt på vintern med då ac:n rensar bort fuktig luft i kupén med. Fyll på säger jag
#1204506
Micce1980 skrev:Skönt på vintern med då ac:n rensar bort fuktig luft i kupén med. Fyll på säger jag
Är det inte en läcka då om den behövs fyllas på? Hur är det med imma i kupén, slipper man det om AC:n inte fungerar? Han tyckte även att kupefläktarna var rätt svaga jämfört med hans kompisars TDI, och även min. Vad kan det vara? Blåste inte mycket alls.

EDIT: Och kupéfläkten lät lite konstigt, inte alls lika mjukt som på min.
#1204530
Klart det går bra utan AC. Synd bara att när någon säljer en bil och säger att den behöver fyllas, istället för att säga att något är trasigt och det kostar en hel del att fixa. Läcksökas, lagas sedan fyllas. Känner man ingen "ac kompis" så är det ett antal tusenlappar att fixa.
#1204532
volvo94 skrev:Klart det går bra utan AC. Synd bara att när någon säljer en bil och säger att den behöver fyllas, istället för att säga att något är trasigt och det kostar en hel del att fixa. Läcksökas, lagas sedan fyllas. Känner man ingen "ac kompis" så är det ett antal tusenlappar att fixa.
Säljaren sa att han ställt av den varje vinter vilket han gjort och då har AC:n inte läckt men nu förra vintern så gjorde den det. Pris för att felsöka och åtgärda AC?
Användarvisningsbild
av SvenB
#1204552
Googla på "AC-service". De har ofta fasta priser för att felsöka. Sedan får ni en offert på vad som krävs för att åtgärda "läckan".
av NilsO
#1204578
AC:n slutar arbeta helt när det är kallare än cirka 5 plusgrader, så när det är vinter märker man normalt ingen skillnad på om den fungerar eller inte.

Däremot är den bra när det är aningen varmare än så och fuktigt väder.
Användarvisningsbild
av snepo
#1204615
LostMySelf skrev:
volvo94 skrev:Klart det går bra utan AC. Synd bara att när någon säljer en bil och säger att den behöver fyllas, istället för att säga att något är trasigt och det kostar en hel del att fixa. Läcksökas, lagas sedan fyllas. Känner man ingen "ac kompis" så är det ett antal tusenlappar att fixa.
Säljaren sa att han ställt av den varje vinter vilket han gjort och då har AC:n inte läckt men nu förra vintern så gjorde den det. Pris för att felsöka och åtgärda AC?
Förmodligen det som gjort det. Ac skall alltid vara på,annars torkar packningar

Vet ej om fler haft detta men höjdjusteringsm[…]

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]