Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av stenudden
#1203750
Hej!

En kondensator har brunnit och tagit med sig en bit av kretskortet i min ECC-enhet så tänkte ta och byta ut den.
Jag har uppmärksammat att det finns två olika paneler som funkar med AC men är osäker om båda funkar till just min bil (850 GLE -93).

Såhär ser de olika panelerna ut varav den övre sitter i min bil från fabrik.
De har även olika färg på kontakterna på baksidan vilket gör mig skeptiskt.. menmen...
Bild

Anledningen att jag frågar är för att den nedre är lättare att hitta på skrot samt något billigare.

Tack på förhand!
:D
Användarvisningsbild
av Hilmer
#1203771
Ja det är skillnad på panelerna och bytes inte rakt av.

Citerat från ett annat forum:
Enligt Vadis/Vida så ska följande göras, se de 3 bilderna nedan (antar att de är okej att dela då jag har fått det från Volvo).
Bild

Bild

Bild

Eftersom ingen på Volvo kunde säga var kontakterna skulle finnas i bilen och vilka stift som ska användas blev det en vända till skroten. Letade upp kontakterna och vart kablarna gick.

Bild

Den blåa kontakten heter enligt Volvo 24/1 och sitter i en av de stora kopplingarna vid reläerna under ratten (undersidan av säkringsboxen).
Från den går 2 röd/vita kablar och det är den som går till den svarta kontakten som vi ska använda, som heter 24/11.
Kabeln går förresten upp via vänster A-stolpe och följer kabelstammen under vindrutan och sedan ner längs höger A-stolpe.
Den svarta kontakten sitter på fläkten bakom handskfacket.
Sen fortsätter den röd/vita kabeln till den gröna kontakten som ska in i Ecc´n, som heter 4/30.

Den andra röd/vita kabeln som finns med på bilden med gul kontakt i andra änden följer samma kabelstam som den första kabeln, men den gula kontakten sitter fast under askkoppen/myntfacket och mot växelspaken, bredvid de andra kontakterna som går till elhissarna och övrig elektrisk utrustning i mittenfacket.
[/quote]
Användarvisningsbild
av stenudden
#1203853
Hilmer skrev:Ja det är skillnad på panelerna och bytes inte rakt av.

Citerat från ett annat forum:
Enligt Vadis/Vida så ska följande göras, se de 3 b.............
Såg lite kruxigt ut.. blir nog lättare att försöka leta rätt på en från en tidigare modell. Tack för svaret!
Startproblem V70 2,5T aut -04

ECU. Databoxen I motorrummet som styr allt med mot[…]

Vet inte mitten men hörnen är olika i al[…]

Som i rubriken, någon som fått P3.0.3 […]

Nytt avgasrör B234F

745-an har rullat uppskattningsvis drygt 50000 mil[…]