Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Azor
#1203003
Hej,
Jag gick just med i erat forum, kul att va här! Jo jag köpte en billig V70 2000 här i England...eh!

Vem kan jag fråga om stereo problem?
Tror det handlar om ampen, inge ljud i högtalarna för utom mitt högtalaren i instrument panelen,
undrar om den e dö, (the amplifier) eller att det är nogot trasigt relä..

Jag antar att denna bil är nogot annorlunda än dess Svenske broder,mer än ratten på fel sida...
Har bilder mm
Rolle
av LOB
#1203007
Låter som att du har SC-901/SC900 då den bara har inbyggd förstärkare till centerhögtalaren. Resterande högtalare kräver förstärkare. Dessa förstärkare är ganska så eftertraktade och dyra på Ebay och på bilskrotar som har koll på marknaden.

Använder du eftermarknadshögtalare med lägre impedans (vanligen 8 ohm på OEM högtalare) tex 4 ohm kan du har överbelastat förstärkaren. Kolla dock kablage innan du försöker byta/ reparera. Skriv ned koden till stereon innan du gör den strömlös!
av Azor
#1203018
Hej Lob,
Tack för att du svarade snabbt!
Jag köpte bilen i förra veckan.
Det står UH 803 jag kollade alla 3 säkringar, tog ur stereon kollade alla sladdar men ser inge självklart, sen är det nogon som snott kart kasetten 6 Cd’n i bak luckan, får ett medelande på skärmen... men detta har väll ingen betydelse i detta samanhang?
Tog bort panelen och tog en bild på nogot so kunde va en förstärkare i bak luckan, kollade även dessa sladdar.
Hu kan jag enklast sända en bild som du kan se?
Rolle
av LOB
#1203037
Har du en UH 803 så har du en V70n (2000-2007) och är i fel forumdel. Fråga i rätt forum så får du bättre svar. Kan inget om stereon i V70n. Vet dock att dessa lite nyare förstärkare är billigare och att det finns många på Ebay.... Lycka till!

Edit: fråga här:
https://www.volvoforums.org.uk

Så kan du kanske få köpt en förstärkare av ngn där...
av Azor
#1204270
Volvo forum uk ville ha ca 30 pund (förut i alla fall) att gå med, tycker det är lite dyrt, var med förut, och
Volvo i england är lite ”för speciellt” för min smak, i mitt tycker är det en BRA bil men inte så jä... speciellt.
Har desutom glömt vad email, lösenord jag hadde ca 3 -4 år sen öh..
av Azor
#1204274
Ok, tack för svaret, skall kolla 00-07
Juste att du gav mig direktioner :)
av c7098
#1204418
Azor skrev:Volvo forum uk ville ha ca 30 pund (förut i alla fall) att gå med, tycker det är lite dyrt, var med förut, och
Volvo i england är lite ”för speciellt” för min smak, i mitt tycker är det en BRA bil men inte så jä... speciellt.
Har desutom glömt vad email, lösenord jag hadde ca 3 -4 år sen öh..
volvoforums.org.uk
volvoclub.org.uk
vpcuk.org
Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]