Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1202641
1. Sidokjolar: Jag vet att plastclipsen i nederkant ska plockas bort, och givetvis plastnitarna i hjulhusen. Men därefter kan jag inte se hur den sitter. Ska kjolen dras rakt ut åt sidan med våld eller vad är det som gäller?

2. Bakrekofångare: Jag vet att nitarna ska bort i hjulhusen. Därefter tror jag att det är 2st uppåtriktade 14mm bultar som ska bort, varav den ena sitter otroligt dumt placerad rakt ovanför avgassystemet. Är det korrekt att dessa bultar ska bort och hur löser man isf problemet med avgassystemet på bästa sätt? Ska det bara vara att dra kofångaren rakt bakåt sen? Har jag missat något?

3. Har inte tittat alls hur denna sitter. Men misstänker att konstruktionen är liknande den bakre kofångaren?
#1202646
Kjolen lyfts först uppåt för du har klipps som håller kjolen i ovankant. Sen är det bara lirka den rakt ut. Kan behöva vicka lite för komma ut från nerkant på dörrarna.

På avgassidan fungerar det med en förlängare och bända avgas åt sidan ,lossa bakre upphängningen så går det lättare. :-)-) Sen som du skrev bara dra rakt ut.

Främre sitter oxå med bultar som baktill och förståss poppnitar i hjulhuset sen bara dra rakt ut

Det var i något högre hastigheter ljud[…]

Felkodsläsare vida

Hej! Ķort fråga till er. Jag har 2st s60 fr&[…]

@fjohan82 , Har samma märke, en 5-25 och en […]

Service

Tjena! Precis köpt en v60 och åker tr[…]