- tis 03 okt 2017, 12:58
#1201651
Hej!
Min V70 -98 2.5 automat vill dö när jag bromsar/har lågt varv t.ex. vid en korsning och blir därefter svårstartad, men efter lite tuggande så hoppar den igång igen. Jag har bytt tändstift, luftfilter samt köpt nya o-ringar till spridarna (Volvo orginal) efter jag bytte dessa delar så funkade bilen problemfritt i ca 2 veckor sen när bilen stod still under helgen och jag skulle till jobbet på måndagen så var problemet tillbaka så jag fick lämna bilen ett par km hemifrån för den ville inte starta igen.
När jag kom dit efter jobbet så startade bilen direkt och Lamdasond lampan lös hela vägen hem och jag parkerade den för att testa nästa dag och då starta bilen normalt utan varningslampa för att sen börja bråka igen på tomgång och speciellt vid gaspådrag så börjar den o hacka men slutar när jag kommit upp i varv.
Det jag har testat är att kolla om alla tändkablar sitter som dom ska samt kollat elkontakter till alla spridarna och märkte skillnad på motorgången när jag tog ut en i taget. Nu vet jag inte vart jag ska kolla längre, och chansar på att någon här har varit med eller känner till problemet ?
sista utvägen är ju dock att få bogsering till Volvo i Nynäshamn för felsök.
Min V70 -98 2.5 automat vill dö när jag bromsar/har lågt varv t.ex. vid en korsning och blir därefter svårstartad, men efter lite tuggande så hoppar den igång igen. Jag har bytt tändstift, luftfilter samt köpt nya o-ringar till spridarna (Volvo orginal) efter jag bytte dessa delar så funkade bilen problemfritt i ca 2 veckor sen när bilen stod still under helgen och jag skulle till jobbet på måndagen så var problemet tillbaka så jag fick lämna bilen ett par km hemifrån för den ville inte starta igen.
När jag kom dit efter jobbet så startade bilen direkt och Lamdasond lampan lös hela vägen hem och jag parkerade den för att testa nästa dag och då starta bilen normalt utan varningslampa för att sen börja bråka igen på tomgång och speciellt vid gaspådrag så börjar den o hacka men slutar när jag kommit upp i varv.
Det jag har testat är att kolla om alla tändkablar sitter som dom ska samt kollat elkontakter till alla spridarna och märkte skillnad på motorgången när jag tog ut en i taget. Nu vet jag inte vart jag ska kolla längre, och chansar på att någon här har varit med eller känner till problemet ?
sista utvägen är ju dock att få bogsering till Volvo i Nynäshamn för felsök.
Senast redigerad av 1 jezper, redigerad totalt 0 gånger.
Kör Volvo L + V70 SE 1998
MVH jezper
MVH jezper