Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1198884
Hej!
Provar en sista utväg och kollar om någon varit med om liknande. Bilen går klockrent när den är varm, men när den är kall håller den inte tomgången och dör, man får gasa rejält men den hackar och dör tillslut. Jag har haft den på 2 verkstäder men dom har inte hittat något fel. Den har gått 45000 men motorn är bytt så den har gått ca ca 29 000 nu. Antar det är bara är att sälja den som reservdelsbil nu ??:-/
#1199200
Hej, kanske kan ge tips på vägen, även om jag inte haft just de symptomen på någon av mina bilar.

Finns felkoder så vore ju det en stor hjälp att först nolla dem, sedan läsa vilka som dyker upp igen förstås. Antar att den inte drar vatten/olja har problem med kylningen, så vi utesluter topplocksproblem osv.

Går den dåligt kall kan det vara relaterat till det som är typiskt för en kall motor, mer bensin behövs, den fettar på för att få rätt bränsleluftblandning. Den går bra väl varm? Kanske kan vara soppa pump eller filter, eller något annat i bensintillförseln som gör att inte tillräckligt med bensin kommer fram till cylindrarna. Vet inte hur V70:n är konstruerad om det finns en ventil man kan kolla bränsletrycket via och se om trycket är normalt. Exakt hur det går till kan säkert andra beskriva i så fall. Bränsletrycksmätare kanske redan finns, eller köpa på någon biltillbehörsaffär.

Det kan förstås vara något annat, men har man uteslutit bränsletillförseln så får man gå på andra möjliga orsaker sen. Rädda V70:n. :)

Vet ej om fler haft detta men höjdjusteringsm[…]

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]