Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av c7098
#1198189
granfinale skrev: Vad det ser ut att vara på bilderna så har den 2 högtalare i varje dörr, Samma som på min Cabbe.
Dock utan centerhögtalaren.
Kanske en dum fråga, vad skiljer Pro Logic systemet från de "vanliga" systemen som sitter i C70?
Man kan ju tycka att eftersom C70 var lyxbilen och "pärlan" hos Volvo så borde man ju använt det bästa?
PL lyfter upp ljudet och sprider ut det runt framsätet främst, men hela kupén mer eller mindre, det är/var en tidig version av surround ljud. Man kan ställa intensiteten på surround ljudet och höja eller sänka center ljudet, på den tiden så var det nog det bästa bil ljudet som fanns, borträknar RR, Bentley och dylikt.
av c7098
#1198294
Lucif3r skrev:
c7098 skrev:Stämmer, diskanterna i D stolpen är väl standard, eller? Hade dom i min V70, som inte hade PL stereon.
Nope, det är dom inte. Jag har inga t ex.
Volvo original stereo verkar ju vara snurrigt värre :D
Användarvisningsbild
av DayDreamer
#1198993
Det bästa av allt är ju att det är så lätt att eftermontera prologic i bilar som inte har det från fabrik :) har själv gjort det på min bil.
av Sjuglasvagnen
#1202682
DayDreamer skrev:Det bästa av allt är ju att det är så lätt att eftermontera prologic i bilar som inte har det från fabrik :) har själv gjort det på min bil.
Enligt tidningen Ratten från hösten -97 har V 70 av -98 års modell åtta högtalare som standard. Jag har en GLT -98 så det borde gälla den... Vad består monteringen av PL i? :???:
av JE Jr
#1203364
Det finns 2 olika slutsteg för C70, på 4x60 eller 4x100w. Alla har såvitt jag vet Dynaudiohögtalare, även de med det enklaste systemet som ,vad jag tror, skall ha stereon SC-805 med enkelCD.

För S/V70 så är det inte alls samma ljudsystem! Det är ett enklare högtalarkit som sitter även i de värsta från fabrik. Däremot fanns det ett Dynaudio-kit att köpa till (Centerhögtalaren är inte med i det paketet), men det är jätteovanligt!!
För S70 känns det lätt igen på att det sitter separata diskanter i hatthyllan utanför de vanliga gallren.

Polering sedan 2k lack EX: LÄNK-->https[…]

31360098 heter länken ifall nån undrar.[…]

Kombi är alltid bra att ha :-) Man vet aldri[…]

Det är inte bara det. Hela D5T5 består […]