Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jfk
#1197812
Funderingar ang lambdan på min 170 hk v70 classic-2000. Den fick för sej att tända motorstörningslampan häromdagen. Grannen med instrument avsett för dylika automobiler konstaterade omgående att förvärmningen på första sonden tackat för sej och vandrat in i lambdasonds himlen. Förgrymmad rotade jag runt i motorummet i jakt på något nummer på denna tingest,utan större framgång. Det står väl antagligen på själv sonden. Dock noterade jag att min hade 2 svarta och en vit och en blå kabel. Då jag har tillgång till en skrot v70 som också har en lamda med exakt samma färg på kablarna,undrar jag om det helt enkelt kan vara lika? Har inget verktyg än att ta bort dom med,därför frågar jag. Skrotbilen är samma årsmodell(tror jag) MEN det är en 140hk,om det också kan vara skillnad. Vet att det där är noga att det blir rätt. Har sökt men ej funnit. En del sidor säger att det är samma till en hel hög,men jag vet att det är noga att det verkligen blir rätt. Det lustiga är att när jag rotat runt med kabeln lite,slocknade lampan,och har funkat i 10-15 mil nu. Så det kanske var glappt i den bara... men är nyfiken på om det är värt att ta bort den andra ändå.
Service

Vet brorsan skulle ha storservice på sin XC6[…]

Felkodsläsare vida

Enheten du söker kallas DICE och finns p&arin[…]

Lägg gärna ut en bild från samma v[…]

Vi som beställt EX90

Vilka konkurrenter är det? Som jag ser de[…]