Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1191473
Kena skrev:Är jag inte helt ute och hojar så ska man kunna läsa av det på plåten för chassinr. Där står färgkod osv. också.
På vissa kan man, på andra inte. Vare sig min V70 eller 855an jag hade hade den infon på chassiplåten.

Det ska finnas en skylt på själva styrväxeln också, men hur lättläst den är efter alla år är en annan 5a :P

Men, mig veterligen finns det endast 2 styrväxlar, antingen SMI eller TRW, och minns jag inte fel så är det enbart inre styrlederna som skiljer dom åt.
av PetEri
#1196838
9461275 heter min styrväxel. 8602270 ska vara ett ersättningsnr efter vad jag förstår..
Jag hittar inte denna styrväxel hos någon svensk ÅF. Någon som har nåt tips till mig?
Det enda alternativet jag ser just nu, är att beställa från Tyskland. Och då får jag ligga ute med depositionsavgift tills dess att jag skickar ner min gamla styrväxel och jag får dessutom bekosta och ordna med frakten själv. Är inte så sugen på det konceptet, skulle hellre handla i Sverige. Någon med erfarenhet kring det här med depositionsavgift, frakt os.v?
av Norfleet
#1197288
PetEri skrev:9461275 heter min styrväxel. 8602270 ska vara ett ersättningsnr efter vad jag förstår..
Jag hittar inte denna styrväxel hos någon svensk ÅF. Någon som har nåt tips till mig?
Det enda alternativet jag ser just nu, är att beställa från Tyskland. Och då får jag ligga ute med depositionsavgift tills dess att jag skickar ner min gamla styrväxel och jag får dessutom bekosta och ordna med frakten själv. Är inte så sugen på det konceptet, skulle hellre handla i Sverige. Någon med erfarenhet kring det här med depositionsavgift, frakt os.v?
Personligen skulle jag då inte handla från den specifika butiken, utan istället välja någon annan. Från min lista av bilreservdelsbutiker utomlands har jag sökt lite snabbt efter din styrväxel på:
  • Spareto.se / Estland
  • Autopartsmarket.eu / Lettland
  • Autoteilemann.de / Tyskland
  • ATP-autoteile.de / Tyskland
Ingen av dessa kräver vad jag kan se en deposition eller att du sänder tillbaka din gamla.
av PetEri
#1197319
Norfleet skrev:
PetEri skrev:9461275 heter min styrväxel. 8602270 ska vara ett ersättningsnr efter vad jag förstår..
Jag hittar inte denna styrväxel hos någon svensk ÅF. Någon som har nåt tips till mig?
Det enda alternativet jag ser just nu, är att beställa från Tyskland. Och då får jag ligga ute med depositionsavgift tills dess att jag skickar ner min gamla styrväxel och jag får dessutom bekosta och ordna med frakten själv. Är inte så sugen på det konceptet, skulle hellre handla i Sverige. Någon med erfarenhet kring det här med depositionsavgift, frakt os.v?
Personligen skulle jag då inte handla från den specifika butiken, utan istället välja någon annan. Från min lista av bilreservdelsbutiker utomlands har jag sökt lite snabbt efter din styrväxel på:
  • Spareto.se / Estland
  • Autopartsmarket.eu / Lettland
  • Autoteilemann.de / Tyskland
  • ATP-autoteile.de / Tyskland
Ingen av dessa kräver vad jag kan se en deposition eller att du sänder tillbaka din gamla.
På båda tyska sidorna nämner man en depositions avgift, som ligger i nivå med avgiften jag stött på tidigare. Spareto har inkluderat en "core" avgift på deras styrväxel från TRW, det gör att den blir dyyr.. I Lettland hittade jag inte aktuell styrväxel..
av Norfleet
#1197336
Ersättningsnumret för 9461275, som du angav till 8602270 ger fler resultat på Spareto. Detta nummer är även det numret som ger två träffar på Autopartsmarket. Kanske ger det något du vill ha?

MIssade visst tillägget från tyskarna, och såg bara lite snabbt priset utan tilläggstexten.
V90-fälgar på V60

Är det med 255/35-20 ? Har själv en v6[…]

Sökte runt och hittade det här, efter li[…]

Fjädermellsnlägg

Någon som provat gummi fjädertallrik om[…]

Tackar