Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MickeM
#1191171
peka67 skrev:Kom på nu. Kan den vara att den drar tjyvluft nånstans?
Eller ska man chansa på nya kablar
Tändspolen?? Den tror jag inte jag bytt.
Vakuumläck?
Visst, men då skulle den gå ojämnt, och inte bara ibland som typmisständningar.
Det krävs rejält vakuumläck för att få den att gå på 3 cyl, och då skulle tomgången vara ej existerande, ochhelt okörbar bil.

Tändspolen som bov i dramat? Tror jag inte.
Du har ju dessutom bytt den enl ditt första inlägg.

Var inte tändkablarna nya också, enl samma inlägg?
av peka67
#1191184
MickeM skrev:
peka67 skrev:Kom på nu. Kan den vara att den drar tjyvluft nånstans?
Eller ska man chansa på nya kablar
Tändspolen?? Den tror jag inte jag bytt.
Vakuumläck?
Visst, men då skulle den gå ojämnt, och inte bara ibland som typmisständningar.
Det krävs rejält vakuumläck för att få den att gå på 3 cyl, och då skulle tomgången vara ej existerande, ochhelt okörbar bil.

Tändspolen som bov i dramat? Tror jag inte.
Du har ju dessutom bytt den enl ditt första inlägg.

Var inte tändkablarna nya också, enl samma inlägg?
Skrev fel..

Kablar/Rotor/Lock/Tändstift.
Tänkte inte på tändspolen. :(
Användarvisningsbild
av DayDreamer
#1191202
Skulle den dra tjuvluft så skulle du garanterat höra det när den går så dåligt :) :wink: det krävs ett enormt hål för att den ska börja gå så dåligt som du beskriver ifall den skulle dra tjuvluft. :)
av peka67
#1191374
Körde till affären igår och då gick den bra, men när jag skulle därifrån så gick den sämre igen.
Däremot märkte jag att om jag låg kvar på 2:an el 3:an en stund så kunde det "släppa" och bilen drog iväg lite och gick bra igen tillfälligt.
av MickeM
#1192266
Lyser miljölampan?

Har du kollat efter Felkoder?
Ledlampa behövs....

Sök "felkoder diod"
av sako75
#1193731
Hej!
Jag hade samma fenomen som dig att bilen gick ryckigt.
Tomgången gick upp och ner.
När man körde sakta och höll gasen lite nertryck så ökade farten när varvet gick upp för att sedan gå tillbaka.
Jag stängde av acc och genast gick bilen bra både på tomgång och när man körde.
Vi fyllde på acc,n och i takt med att vi fylld i så ändrades varvet på motor och den gick jämt och fint.
Det var helt enkel för lite i systemet. Kanske värt att kolla upp det?
Service

Vet brorsan skulle ha storservice på sin XC6[…]

Felkodsläsare vida

Enheten du söker kallas DICE och finns p&arin[…]

Lägg gärna ut en bild från samma v[…]

Vi som beställt EX90

Vilka konkurrenter är det? Som jag ser de[…]