Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av krabba1
#1180836
Min 850 tdi har börjat bete sig underligt ibland.Det är en 97a med automat som gått långt,hur långt vet jag inte då mätaren stod på 34 tusen för två år sen och gör det fortfarande.Den har börjat bli svag ibland,vid omkörningar så ökar den nästan ingenting men om jag vrider av tändningen och startar om så går den som vanligt.Igår upptäckte jag dessutom att den inte verkade gå på alla cylindrar när den stod på tomgång då den lät annorlunda.Vad kan orsaka detta problem ? Som sagt,den har gått långt och är ganska högljudd i gången,låter som spridare eller ventiler.Den drar inte olja men jag börjar oroa mig för att det kan vara slut med den nu. :?:
Användarvisningsbild
av TommyP86
#1180838
Hur är det med pumpinställning och pumpremsbyte? Det är 3000 mils intervall på inställningen och 6000 på rembytet. Du har troligen felkoder också. Läs ut dom.
Användarvisningsbild
av TommyP86
#1180845
Hur är det med pumpinställning och pumpremsbyte? Det är 3000 mils intervall på inställningen och 6000 på rembytet. Du har troligen felkoder också. Läs ut dom.
av krabba1
#1180867
Kamrem och pumprem bytt för ca 3000 mil sen och pumpen inställd då på märkesverkstad.Jag får väl kolla felkoder och se vart det leder.

Jag uppskattar svaren. Försöker planera […]

Nytt rekord i väntetid (i alla fall p&ar[…]

Är ovanligt med ljudmatta i 17" men det […]

Bakfjädrar.

Ja du, det är inte lätt att veta nä[…]