Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Nexus
#1179883
Helt okej länka till annons :-)-)
Priset beror ju på vad köparen uppskattar. Jag ser bara felen specielt motorn som kan bli kostsamma. kjolpaket mm ger inget extra högt värde i mina ögon.

Utbudet av begagnad V70 är ju ganska stort så man kan få en utan fel för lågt pris.
Personligen hade jag inte lagt många tusenlappar med tanke på kommande motorbyte eller renovering..
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1179990
Bil med okänt motorfel som gått så pass långt, relativt fint skick av bilderna att döma, fälgar... mm... Inte mer än 10.

Sen beror det såklart helt på köparen och dess smak men... Personligen tycker jag bilen ser ut som hejkomochhjälpmig med den där "stylingen" och skulle helt klart ha det som argument för att pruta ytterligare. :roll:

Ang. motorporblemet så är min första tanke såklart chippningen... 1.1-1.2 i ladd är på tok för högt för en orginalmotor. Smärtgränsen går vid typ 1.0-1.1. Så, "jag är inte förvånad" att bilen börjar få motorproblem.

Något står ju inte riktigt helt rätt till heller om den drar hela 0.8l/m i 90km/h, eftersom min med samma motor drar 0.7, eller t om lite under om man vill det, i samma hastighet.
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]