Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av StefanNkpg
#1176771
nissesvolvo skrev:Nä jag tog bort pinnbulten helt, eller rättare sagt borrade ett nytt hål som delvis va i pinnbulten. Det delen på insidan som satt kvar sågade jag bort. Sedan en genomgående bult bara. Om intresse finns så kan jag ta ett kort imorgon em och lägga upp här....
Ok. En bild vore inte fel, lättare att förstå då. Ska se om jag kan slänga upp några själv. En genomgående bult, finns det koniska sådana?

Om man byter bakaxeln, måste man göra hjulinställning efteråt?
av nissesvolvo
#1176880
Ähh. det blev inte nån bra bild. Då blir jag tvungen att plocka av hjulet, å det orkar jag inte. Det är egentligen inte svårt alls sålänge man har rätt verktyg bara. Jag borrade ett hål, typ igenom den gamla pinnbulten, som var avkapad sen tidigare. Sedan tog jag en, om jag minns rätt nu, M10 bult (längden minns jag inte) och 2 sfäriska brickor, https://www.wiberger.se/templates/din6319.htm .En på vardera sida om stötdämparen så den inte kan röra sig runt bulten och ev skapa nåt oljud. Sedan en låsmutter.
av StefanNkpg
#1179194
nissesvolvo skrev::D . Vad ju både billigt och alls så tidskrävande. Klart att det går igenom besiktningen....
Lycka till...
Billigt och braBild Tack så mycket!


Skickat från min iPad med Tapatalk
Lösa yttre backspeglar

För er som undrar är problemet lokaliser[…]

Dashcam i v90

Hej, lyfter tråden då jag tänkte[…]

Man kan ju prova att kontakta nån motor tidn[…]

Volvo on call och GSM

Hej! Istället för en ny 4-5g modul f&ou[…]