- fre 26 maj 2017, 22:55
#1175498
Hej!!
Jag köpte en 855-97a med 5252s motor.
Den funkade bra dom 12 första milen. Sen började den och bröla vid var runt 4000 varv... strax därpå samma sak vid 2000 varv. Helt orkeslös..
Har bytt flamfälla, gjort ren vevhusventiltionen (igenbäckad) oljefälla, bensinpump, lambdasond, vattenpump, kamrem, multirem, fördelarlock, rotor, bränslefilter, tändstift, givare till undertryck luftsug.. gick lika dant!!
En polare kom med en felsökningsmeckapär och den visade på felkod 120? trottelspjällsgivaren.. rengjort gasspjället, och då gick den kanon på tomgång!! (Väntar på givaren som är beställd)
Men brölar vid 1500 varv. Pedalen i plattan och inget händer..
Nu är den nerplockad igen.. och min fråga är.. Vi skall nolla motorn. När kamremskuggarna står som dom skall och vevaxeln lika så.. då felar märkningen på rotorn c:a 3 mm. Kan det vara felet?? Och OM, hur fixar man det??
Hoppas på tips från er kunniga.
Gulla
Jag köpte en 855-97a med 5252s motor.
Den funkade bra dom 12 första milen. Sen började den och bröla vid var runt 4000 varv... strax därpå samma sak vid 2000 varv. Helt orkeslös..
Har bytt flamfälla, gjort ren vevhusventiltionen (igenbäckad) oljefälla, bensinpump, lambdasond, vattenpump, kamrem, multirem, fördelarlock, rotor, bränslefilter, tändstift, givare till undertryck luftsug.. gick lika dant!!
En polare kom med en felsökningsmeckapär och den visade på felkod 120? trottelspjällsgivaren.. rengjort gasspjället, och då gick den kanon på tomgång!! (Väntar på givaren som är beställd)
Men brölar vid 1500 varv. Pedalen i plattan och inget händer..
Nu är den nerplockad igen.. och min fråga är.. Vi skall nolla motorn. När kamremskuggarna står som dom skall och vevaxeln lika så.. då felar märkningen på rotorn c:a 3 mm. Kan det vara felet?? Och OM, hur fixar man det??
Hoppas på tips från er kunniga.
Gulla