- lör 13 maj 2017, 19:24
#1172599
Hej!
Jag kan inte så mycket alls om bilar. Jag fick en kompis 850 manuell från 96 som gått ca 19 500 km för några månader sedan. Efter att någon backade på mig när bilen stod parkerad, har jag märkt att förutom lackskadorna som verkar kosta typ 15000 att ordna enligt skadebesiktaren, har även kylaren börjat läcka. Då står jag inför följande val:
1. Byta kylare till ny eller bättre begagnad
2. Köra bars leak eller liknande - i sådana fall ner i övre slangen till kylaren?
3. Reparera menar vissa skall funka - typ svetsa eller likande
Alternativ 1 är ju bäst, 2 lättast, 3 eventuellt inte möjligt men om det går kanske effektivt och kanske kan hålla längre än resten av bilen? Verkar som att det kan ta tag i på verkstad och har inte hört från försäkringsbolaget än vad de tänkt att hitta på. Kylarskadan är sannolikt inte relaterad till påbackningen, såklart.
Vad tror ni? Bifogar en bild. Det läcker inte sådär jättemycket.
Hälsningar
Henrik
Jag kan inte så mycket alls om bilar. Jag fick en kompis 850 manuell från 96 som gått ca 19 500 km för några månader sedan. Efter att någon backade på mig när bilen stod parkerad, har jag märkt att förutom lackskadorna som verkar kosta typ 15000 att ordna enligt skadebesiktaren, har även kylaren börjat läcka. Då står jag inför följande val:
1. Byta kylare till ny eller bättre begagnad
2. Köra bars leak eller liknande - i sådana fall ner i övre slangen till kylaren?
3. Reparera menar vissa skall funka - typ svetsa eller likande
Alternativ 1 är ju bäst, 2 lättast, 3 eventuellt inte möjligt men om det går kanske effektivt och kanske kan hålla längre än resten av bilen? Verkar som att det kan ta tag i på verkstad och har inte hört från försäkringsbolaget än vad de tänkt att hitta på. Kylarskadan är sannolikt inte relaterad till påbackningen, såklart.
Vad tror ni? Bifogar en bild. Det läcker inte sådär jättemycket.
Hälsningar
Henrik
Senast redigerad av 1 HHH, redigerad totalt 0 gånger.