- ons 10 maj 2017, 13:59
#1171795
Överskriften är väl kanske inte den bästa, men att vara kortfattad och med mycket info är inte det lättaste... ;)
Nå väl, på väg hem från jobbet idag så stannade jag till för att handla lite, när jag kommer ut så startar motorn men går riktigt illa och till sist så dör den. Den tänder absolut inte på alla och dog direkt om man gav gas, lite som om soppan är slut.
Gjorde väl 4-5 startförsök med samma resultat, tog då fram datorn och kollade eventuella felkoder men det fanns inga.
Gjorde ytterligare 3-4 försök och till sist så small den igång som den ska.
Den gick dock lite ryckigt på vägen hem.
Har haft problem med en spridare för inte så länge sen där den hängde sig i öppet läge, men här är det ju inte samma symptom annars var det ju min första tanke.
Pumpen är original och varit med i 32000mil och det är den jag misstänker börjar ge upp nu, vad tror ni andra?
Finns det en separat backventil, för det kändes ju nästan som om den tappat allt tryck?
Vill bolla lite idéer innan man börjar byta en massa delar i blindo.
Det handlar om min 855GLT -96
Edit: Pumpen går inte alltid när man vrider på tändningen, hjälpte inte att byta relä.
Har mätt fram ström till pumpen men pumpen är död!
Så jag ska byta pumpen nu, återkopplar sen!
Nå väl, på väg hem från jobbet idag så stannade jag till för att handla lite, när jag kommer ut så startar motorn men går riktigt illa och till sist så dör den. Den tänder absolut inte på alla och dog direkt om man gav gas, lite som om soppan är slut.
Gjorde väl 4-5 startförsök med samma resultat, tog då fram datorn och kollade eventuella felkoder men det fanns inga.
Gjorde ytterligare 3-4 försök och till sist så small den igång som den ska.
Den gick dock lite ryckigt på vägen hem.
Har haft problem med en spridare för inte så länge sen där den hängde sig i öppet läge, men här är det ju inte samma symptom annars var det ju min första tanke.
Pumpen är original och varit med i 32000mil och det är den jag misstänker börjar ge upp nu, vad tror ni andra?
Finns det en separat backventil, för det kändes ju nästan som om den tappat allt tryck?
Vill bolla lite idéer innan man börjar byta en massa delar i blindo.
Det handlar om min 855GLT -96
Edit: Pumpen går inte alltid när man vrider på tändningen, hjälpte inte att byta relä.
Har mätt fram ström till pumpen men pumpen är död!
Så jag ska byta pumpen nu, återkopplar sen!
Senast redigerad av 1 Hilmer, redigerad totalt 0 gånger.
V70N 2,4T AWD -02 // V70 GLT -00
http://www.volvoturbo.net
http://www.volvoturbo.net