Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1169583
Min S70 har inga högtalare monterade i bakdörrarna och jag har ett par jag tänkte sätta i. Nu till frågan, är det framdraget högtalarkabel till bakdörrarna trots att där inte är några högtalare monterade? Har nämligen försökt ta loss högtalargrillen men utan lycka, känns som att jag kommer förstöra dem om jag tar i mer. Något verktyg för att lossa dörrpanelen har jag inte så jag kan inte kolla dessutom hatar jag alla dessa plastclips som alltid går sönder. Tänkte bara höra här först om det är lönt för mig att införskaffa ett sådant verktyg. Har dragit ut stereon och kollat men där är miljoner kablar och inga är märkta, så svårt att veta.

Om det inte är framdraget, någon som har en aning om hur jag kopplar in dem till den befintliga stereon?
#1169623
Perra83 skrev:Det är förmodligen fördraget. Har du högtalare i hatthyllan?
Dörrsidan är inga problem att ta av.
Jag fick av högtalargallret tillslut, kan inte se någon kabel men kan ju vara att den är inknökad i kabelbunten, så man är väl tvungen att ta bort panelen ändå. Är lite osäker, förra ägare har monterat andra högtalare på hatthyllan med eget slutsteg. (Högtalarna var sprängda så tog bort dem. Finns bara RCA draget mellan deras slutsteg och bilstereon, annars hade jag kunant sätta mina egna här.
#1169645
Om alla originalkablar är kvar, så borde du ha en snabbkontakt till högtalare både i hatthylla och bakdörren. Dessa 2 är parallellkopplade.
Och som det skrevs, dörrsidan måste loss, då högtalaren måste sättas med en adapter, om man inte kör med original.

Som i rubriken, någon som fått P3.0.3 […]

Nytt avgasrör B234F

745-an har rullat uppskattningsvis drygt 50000 mil[…]

Torkarblad till strålkastarna verkar ha utg&[…]

Motortvätt, vad tänka på?

Vill slänga in en varning, en ballast till […]