Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Provocative77
#1167798
Så var det dax igen. Farsan gnäller om Rejmes priser samtidigt som han vet att jag har mekarvana.
Som rubriken säger så har hans dörrstopp gett upp o med tanke på hur han är så måste den bytas innan han fixar dörruppslag på varje bil han kan tänka sig.p
Kruxet är att jag är långtidssjuk o klarar inte något omfattande arbete.
Så min fråga är om jag fattat detta rätt.
Den sitter med tre skruv/mutter o bör gå att ta ut genom hålet i dörren där den är förankrad. Stämmer detta eller måste man riva panelen?
Är det att riva så får han lämna in det, tyvärr.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1167812
Panelen måste du riva, men det är ju faktiskt väldigt enkelt. Nu vet jag såklart inte exakt varför du är sjukskriven, eller har något med det att göra för den delen, men jag vill påstå att riva loss panelen är mindre jobbigt/ansträngande än att byta dörrstoppet faktiskt.
av Provocative77
#1167819
Lucif3r skrev:Panelen måste du riva, men det är ju faktiskt väldigt enkelt. Nu vet jag såklart inte exakt varför du är sjukskriven, eller har något med det att göra för den delen, men jag vill påstå att riva loss panelen är mindre jobbigt/ansträngande än att byta dörrstoppet faktiskt.
För att göra en lång historia kort så tar sjukdommen all min energi o den är fysisk o ingen hittepådiagnos. Hittepån är ADHD som gör att jag blir kreativ. Testa att ha ett huvud med överskottsenergi medan kroppen säger ifrån :D
Jag har rivit paneler förr o tyvärr så blir det för mkt för mig. Var tvungen att lossa förarstolen på en V70 för ett par vecor sedan o det blev ett endagarsprojekt.
Så vi får se problemet som löst o farsan får lämna in.
Tack så mkt för svar.
Användarvisningsbild
av Perra83
#1167829
Be någon annan byta dörrstoppet. Jag hade gjort det gratis åt dig.
Brukar alltid finnas firmor som gör jobb när det finns en kvart över så betalar du inte mycket.
av Provocative77
#1167847
Perra83 skrev:Be någon annan byta dörrstoppet. Jag hade gjort det gratis åt dig.
Brukar alltid finnas firmor som gör jobb när det finns en kvart över så betalar du inte mycket.
Haha. Du känner inte min far som jobbat på Rejmes lager.
Ska en bil fixas så är det experterna på Volvo som ska göra det. Även om reparationen överstiger bilens värde :D
Gamla gubbar kan inte lära sig att sitta.
S/V60 Polestar utan taklucka

Så är det säkerligen men det som t[…]

Felkoder?

Står det någonstans på Volvos […]

Tackar för input! Yes det ska vara Denso och […]