Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1160946
Hej, var på biltema idag och införskaffade en ny multi rem http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bilre ... rtId=62298 till min Volvo S70 från 1999 med AC. Men jag jag har försökt fatta hur den ska sitta nu i närmare en timme men jag förstår inte hur. Den som satt där hade spår på båda sidor, och satt såhär https://ixquick-proxy.com/do/spg/show_p ... 0c6ccb69c9

Men då remmen från biltema bara har spår på ena sidan, så kan jag ju inte dra den på det viset för då får jag inga spår till generator.

Så är jag helt dum i huvudet för jag inte förstår hur den ska sitta? Eller har jag fått fel rem från biltema?
#1161070
TommyP86 skrev:Och, det finns flera stycken olika där ingen riktigt kan säga vilken du ska ha. Har du den gamla kvar, jämför längden.
Jag har den gamla kvar, lika bra att ta med den kanske eller bara mäta. :)

En off topic fråga:

Kamremmen är bytt 2010 då bilen gått 15 000 mil. Nu har den gått 21 000 mil, dock stått stilla i 1 år. Är det dags att byta den med? Har kollat på den, kan inte se några sprickor eller fläkckar, men det är kanske lika bra, en tand kan ju åka av.
#1161325
Kena skrev:Intervallen för kamremsbyte för din bil är väl annars 10 år eller 15000 mil?

Kan det stämma? Låter mycket!

Jag vill ju helst komma undan så billigt som möjligt med denna bil, men vill inte vara dumsnål. Men man kan kanske räkna säkert att den håller minst ett år till/1000 mil till? Är såklart omöjligt att säga, men om man höftar till?
#1161334
SubMarine skrev:Är det nya motorn med elektroniskt gasspjäll så är det 10 år / 16000 mil. Har du inga oljud från spännare/löphjul eller liknande nu så bör den ju gå några mil till.
Kan man kolla på något enkelt sätt om man har elektroniskt gasspjäll? :)
Volvo v60 2022 plåtskada

Ja men precis, det är ingen färg lä[…]

Service

Vet brorsan skulle ha storservice på sin XC6[…]

Felkodsläsare vida

Enheten du söker kallas DICE och finns p&arin[…]

Vi som beställt EX90

Vilka konkurrenter är det? Som jag ser de[…]