Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JD4440
#1160158
Hejsan! Har en V70 TDI Från 1998 som har gått 87000 Mil! Skulle byta vibrationsdämparen/remhjulet till multiremmen, som sitter på vevaxeln på passagerarsidan av motorn. Skruvade den den stora bulten till remhjulet och drog ut, märkte då att på samma "axel" sitter ett till remhjul till kamremmen, och har ingen aning om hur den satt. Kamremmen (remmarna) är det dags att byta så har beställt dessa. En på varje sida, då en går till dieselpumpen också. Skulle vara tacksam om någon kan förklara lite lätt vad jag bör göra. :D Mvh Anton! :D
Användarvisningsbild
av TommyP86
#1160172
Du behöver först och främst en typ av tolk till kammen, jag tror till och med att ventilkåpan ska av. Till veven minns jag inte hur den nollas faktiskt, inte heller dieselpumpen. Men det finns verktyg (som du behöver) så om nån har vida kan dom säkert kolla åt dej, har ej mitt tillgängligt.
Och byt bulten på veven och se till att dra den efter angivet moment och vinkel, det behövs.

Provar att rådgöra med alla kloka forum[…]

Navigations valet utgråads

Hårdvaran för navigation bör finan[…]

Är detta svaret på din fråga? F[…]

Justering Halvljus

Fick en 2:a för att höger halvljus ä[…]