Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1160281
Har du läst av vilka felkoder du har?
Bytt lambdasond, vad satte du dit? Känsliga grejor om man sätter dit fel :wink:
Bytt tändstift skrev du, hur står det till med resterande tänddelar? Kablar, fördelare osv
#1160284
Givetvis en Biltema fast den var modellanpassad så jag har inte skarvat eller något sånt. Kolla första inlägget så står felkoderna där, b.la lambdareglering signal permanent för låg signal, sekundärluftpump permanent för låg signal och kylarfläkt halvfart permanent ingen signal
#1160324
Ombesiktning idag utan anmärkning! Det som är gjort är följande: ny lambda, ny oljefälla och rensat vevhusventilationen, ny (olja,filter,luftfilter och tändstift). Förmodligen en kombination av allt. Luftfiltret såg förmodligen ut som det gjorde för att sas ventilen släppte tillbaka avgaser, tillslut fick motorn för lite luft. Som sagt största skillnaden blev när jag gjorde stor service på bilen. Gjorde verkligen underverk. Nu återstår bara att radera felkoderna och se ifall modifikationen på ecun mot luftpumpen fungerar. Var helt okej att köra med motorlampa tänd sålänge avgasvärdena är okej:) tack för all hjälp kära volvocomrats!
Service

Vet brorsan skulle ha storservice på sin XC6[…]

Felkodsläsare vida

Enheten du söker kallas DICE och finns p&arin[…]

Lägg gärna ut en bild från samma v[…]

Vi som beställt EX90

Vilka konkurrenter är det? Som jag ser de[…]