Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1145664
På något sätt kommer det in vatten under min gummimatta på förarsidan har torkat upp flera gånger med en kupe fläckt men efter några dagar är det tillbaka igen någon som har haft samma problem? kan det läka in under ifrån??? eller någon som har annat tips ?
Senast redigerad av 1 miken, redigerad totalt 0 gånger.
#1145703
har undersökt det nu och finns någon droppe grön glykol under värmepaketet där rören går in men som sagt det är fast torkade droppar och man ser att det är grön klykol men har torkat med papper och blir ej blött av det även kört bilen ett längre tag och kört värmen på max men blir ej minsta blött på papperet jag lagt under. Har aldrig behövt fylla på glykol heller och nivån är på max.
#1145751
Läckor utifrån kan du ju enkelt utesluta genom att först se till att bilen är torr sedan se till att den blir riktigt blöt och se om det blir fuktigt efter en stund, utan att du kört bilen.

Fukt från luftkonditioneringen är väl mest sannolikt om du har fungerande AC som avfuktar årstidens fuktiga luft. Men exakt var dräneringarna sitter får någon annan svara på, minns inte från min 850 om det ens är samma som på S70:n.
#1146936
"Smaka" på vattnet,
Är det lite sött så är det glykol.
Värmepaketen är inte så hållbara på de modellerna. Enkla att byta. Tas ned via benutrymmet på förarsidan.

Se upp för pirat element. Dom ger inte rätt värme. Blir både kallt att åka och isigt på rutorna vid lång landsvägs färd.

Kommer ställa till mycket när dom st&aum[…]

MartinS V60 D4 R-Design

Sedan är det ju faktiskt lite skoj att meka s[…]

Det här är en helt annan värld &aum[…]

Har kört 200 000 mil med sin Tesla Rekordbil[…]