- ons 18 jan 2017, 08:36
#1141569
Tjenare,
Jag behöver er hjälp med min Volvo V70 2.5T från 1998.
Bakgrund: Bilen har alltid jävlats ordentligt, senaste året har bla. motor, abs-styrenhet, framvagn osv. bytts ut.
När jag iförrgår var och hämtade bilen från service (där de åtgärdat fel som var på ABS:en, Antispinn och hastighetsmätaren) så gick bilen som en klocka i cirka 30 minuter. (Sedan parkerade jag den över natten). Igår på dagen gick bilen som den skulle också.
Problemet: När jag var ute och körde igårkväll så började bilen på bli orkeslös, och rycka. Jag var tvungen att hålla gas för att den inte skulle dö, men till slut stannade den.
Bilen startar som vanligt när den har stått över natten. Men efter den har varit igång i cirka 3 minuter så börjar den på gå på färre och färre cylindrar, för att sedan dö av. När man sedan försöker starta den igen så går startmotorn runt, bilen tänder till, den misständer, men den startar inte. Det kommer även skapligt med vit rök kring fördelaren, när man försöker starta den?
Trodde först att den inte fick bränsle som den skulle, men tycker inte att symtomerna passar in på det längre.
Jag har hittat liknande trådar om detta, men inget som passat in helt.
Någon som varit med om något liknande förut? Alla tips uppskattas enormt mycket! :)
Med vänliga hälsningar.
Jag behöver er hjälp med min Volvo V70 2.5T från 1998.
Bakgrund: Bilen har alltid jävlats ordentligt, senaste året har bla. motor, abs-styrenhet, framvagn osv. bytts ut.
När jag iförrgår var och hämtade bilen från service (där de åtgärdat fel som var på ABS:en, Antispinn och hastighetsmätaren) så gick bilen som en klocka i cirka 30 minuter. (Sedan parkerade jag den över natten). Igår på dagen gick bilen som den skulle också.
Problemet: När jag var ute och körde igårkväll så började bilen på bli orkeslös, och rycka. Jag var tvungen att hålla gas för att den inte skulle dö, men till slut stannade den.
Bilen startar som vanligt när den har stått över natten. Men efter den har varit igång i cirka 3 minuter så börjar den på gå på färre och färre cylindrar, för att sedan dö av. När man sedan försöker starta den igen så går startmotorn runt, bilen tänder till, den misständer, men den startar inte. Det kommer även skapligt med vit rök kring fördelaren, när man försöker starta den?
Trodde först att den inte fick bränsle som den skulle, men tycker inte att symtomerna passar in på det längre.
Jag har hittat liknande trådar om detta, men inget som passat in helt.
Någon som varit med om något liknande förut? Alla tips uppskattas enormt mycket! :)
Med vänliga hälsningar.
Senast redigerad av 1 antonliilja, redigerad totalt 0 gånger.